deurhandels bij Duett
- 13737-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 12:54 #113403
door 13737-dummy
deurhandels bij Duett is gemaakt door 13737-dummy
Op alle deuren zitten deurhandels, zoals op de foto, zowel om de raampjes te openen, als voor het slot.
Nu wil ik deze verwijderen, om de panelen eraf te halen. Maar hoe haal je die handels eraf?
Als ik trek, gebeurt er helemaal niets.
Als ik met een platte schroevendraaier wrik tussen de stalen handel en zwart kunstof, zie ik gaatjes in de as, en daarin zit wat. Eerst dacht ik een soort draadeind met een gleuf, waarim mbv een fittingschroevendraaier deze eruit gedraaid kan worden......mis. Dan misschien een borgpinnetje, om mbv een doorslag deze eruit te meppen? mis.
Wie kan mij op weg helpen?
Dit geldt ook voor de deurhandel op de achterportier.
Nu wil ik deze verwijderen, om de panelen eraf te halen. Maar hoe haal je die handels eraf?
Als ik trek, gebeurt er helemaal niets.
Als ik met een platte schroevendraaier wrik tussen de stalen handel en zwart kunstof, zie ik gaatjes in de as, en daarin zit wat. Eerst dacht ik een soort draadeind met een gleuf, waarim mbv een fittingschroevendraaier deze eruit gedraaid kan worden......mis. Dan misschien een borgpinnetje, om mbv een doorslag deze eruit te meppen? mis.
Wie kan mij op weg helpen?
Dit geldt ook voor de deurhandel op de achterportier.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 14:19 #113405
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic deurhandels bij Duett
Wim, even de zoekfunctie gebruiken en de documentatie op de site doorspitten, dit is al erg vaak uitgelegd.
Het komt erop neer dat de slinger vastgezet is met een zogenaamde Omega-veer welke zeer eenvoudig te verwijderen is met de daarvoor bedoelde tang die voor een euro of 15 te koop is of te leen bij sommigen hier op het forum zoals bij mij in Den Haag (of Delft).
Er is een aantal mensen hier dat zal zeggen dat het makkelijk kan zonder die tang, maar ik blijf erbij dat die tang het in ieder geval ontzettend eenvoudig maakt.
Je moet tussen de slinger en de zwarte schrijf zien te komen en dan de veer uit z'n gleuf trekken (tegenovergestelde richting t.o.v. de richting die de slinger 'opwijst'). Als deze eruit komt springt het systeem vanzelf los. Als je begrijpt hoe het in elkaar zit, is het in 5 seconden gedaan.
Het komt erop neer dat de slinger vastgezet is met een zogenaamde Omega-veer welke zeer eenvoudig te verwijderen is met de daarvoor bedoelde tang die voor een euro of 15 te koop is of te leen bij sommigen hier op het forum zoals bij mij in Den Haag (of Delft).
Er is een aantal mensen hier dat zal zeggen dat het makkelijk kan zonder die tang, maar ik blijf erbij dat die tang het in ieder geval ontzettend eenvoudig maakt.
Je moet tussen de slinger en de zwarte schrijf zien te komen en dan de veer uit z'n gleuf trekken (tegenovergestelde richting t.o.v. de richting die de slinger 'opwijst'). Als deze eruit komt springt het systeem vanzelf los. Als je begrijpt hoe het in elkaar zit, is het in 5 seconden gedaan.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 16:43 #113408
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic deurhandels bij Duett
En toch blijven we het weer uitleggen hoe het moet. Ik betrap mezelf daar ook elke keer weer op dat ik men verwijs naar de zoekfunctie en dan gelijk heb ik zoiets van, dat komt ook wel weer erg bot over. Dus ga ik en zovele over tot de uitleg van het probleem. Geinig maar wat kan je eraan doen, niet reageren en hopen dat men de boodschap begrijpt of kort en bondig zijn met je antwoord zoals GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE.
De mensen hebben hulp nodig, misschien is een topic over handigheidjes, tips en tricks een idee. Wacht die bestaat al maar waar ook al weer. Hmmmmmmmmmmmm misschien een deel in het forum reserveren waar het goed en duidelijk te zien is dat men daar terecht kan voor die kleine truukjes e.d.
De mensen hebben hulp nodig, misschien is een topic over handigheidjes, tips en tricks een idee. Wacht die bestaat al maar waar ook al weer. Hmmmmmmmmmmmm misschien een deel in het forum reserveren waar het goed en duidelijk te zien is dat men daar terecht kan voor die kleine truukjes e.d.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 17:14 #113409
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic deurhandels bij Duett
Haha René, precies m'n eigen gedachten...
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- 13737-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 19:49 #113411
door 13737-dummy
Beantwoord door 13737-dummy in topic deurhandels bij Duett
oh.....sorry hoor voor het vragen.
ik gebruikte de zoekfunctie op "deurhandels Duett" en kreeg 0,0 hits. nada, noppes, niets
De zoekfunctie op deurhandels kreeg ik 1 hit:
deurpanelen/k en n luchtfilter
wat me echt niet wijzer maakte.
Als je weet dat het omegaveren zijn, krijg je meerdere hits, maar ja.......hoe kom je op omega veer als je het niet weet?
nogmaals, sorry voor de vraag, verwijder hem maar.
(maar toch bedankt voor de uitleg, Daan...
)
ik gebruikte de zoekfunctie op "deurhandels Duett" en kreeg 0,0 hits. nada, noppes, niets
De zoekfunctie op deurhandels kreeg ik 1 hit:
deurpanelen/k en n luchtfilter
wat me echt niet wijzer maakte.
Als je weet dat het omegaveren zijn, krijg je meerdere hits, maar ja.......hoe kom je op omega veer als je het niet weet?
nogmaals, sorry voor de vraag, verwijder hem maar.
(maar toch bedankt voor de uitleg, Daan...
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 19:58 #113412
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic deurhandels bij Duett
Een duett heeft geen omega veer heren.
de hendel zit geborgd met een stiftje dit stiftje moet je eruit drukken, als je de zwarte ring met wat kracht naar achter duwt en de hendel naar voren houd zie je en stiftje zitten deze kun je met een kleine priem of schroevendraaier oid eruit drukken/slaan.
de hendel zit geborgd met een stiftje dit stiftje moet je eruit drukken, als je de zwarte ring met wat kracht naar achter duwt en de hendel naar voren houd zie je en stiftje zitten deze kun je met een kleine priem of schroevendraaier oid eruit drukken/slaan.
- 13737-dummy
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 20:30 #113417
door 13737-dummy
Beantwoord door 13737-dummy in topic deurhandels bij Duett
oke......dat begrijp ik meer, en komt me bekender voor.......dus toch met een drevel of doorslag meppen, alleen iets harder! 
bedankt, ga het maandag direct proberen.
bedankt, ga het maandag direct proberen.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 22:05 #113422
door Kevin de Leuw
Voorzichtig doen en zorgen dat hij aan de achterkant vrij is van het plastic want het plastic kan erg fragiel zijn!
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 22:40 #113423
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic deurhandels bij Duett
Kijk dat wist ik zelf niet eens en daarom is in het forumoverzicht onder techniek ofzo een tips and tricks mapje erg handig. Dump daar voor de beginner de tips and tricks van de ervarende onder ons en iedereen is blij.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-05-2012 22:56 #113425
door Kevin de Leuw
Kwestie van 5+ dagen in de week aan oude volvo''s kunnen sleutelen