Deurslot P1800
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
21-04-2012 18:27 #112992
door Arnold de Groot
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Deurslot P1800 is gemaakt door Arnold de Groot
Hallo,
Ik ben bezig met mijn linker portier slot te repareren. Bij het demonteren trof ik een huis aan waar de veer om de as van het slot in zit. deze zit met 1?? schroef boutje vast. Er is namelijk aan de andere kant van het oogje aan dit huis gelast. Waarom geen idee. Heeft iemand foto's van dit huis en de portier greep van binnen waar het slot in zit. Dan heb ik een idee hoe het origineel er uit heeft gezien.
Mvg
Arnold
Ik ben bezig met mijn linker portier slot te repareren. Bij het demonteren trof ik een huis aan waar de veer om de as van het slot in zit. deze zit met 1?? schroef boutje vast. Er is namelijk aan de andere kant van het oogje aan dit huis gelast. Waarom geen idee. Heeft iemand foto's van dit huis en de portier greep van binnen waar het slot in zit. Dan heb ik een idee hoe het origineel er uit heeft gezien.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-04-2012 18:56 #112993
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic Deurslot P1800
Kijk even in de onderdeelboeken, Arnold. Staan in de documentatie.
Ik ben er zelf niet helemaal in geslaagd. Ik heb de spiraalveer eruit gelaten, toen kon ik het slot tenminste weer enigszins werkend krijgen. Maar niet zoals het hoort.
Ik ben er zelf niet helemaal in geslaagd. Ik heb de spiraalveer eruit gelaten, toen kon ik het slot tenminste weer enigszins werkend krijgen. Maar niet zoals het hoort.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Minder
Meer
22-04-2012 10:07 #113013
door Arnold de Groot
Beantwoord door Arnold de Groot in topic Deurslot P1800
Rob,
De afbeeldingen maken niet veel duidelijk. Ik heb van het rechterportier foto's gemaakt van de portier greep en het huis en het lijkt erop dat op de fitting van het slot op de portier greep een soort rug heeft gezeten met een groef of sleuf. Deze is bij mij afgebroken of in ieder geval verdwenen. Ik ga maar eens kijken hoe ik dit ga fixen. De rug lijkt samen met het schroefje het huis met veer stevig aan elkaar te zetten. Ik heb nog een foto van het slot in het portier
Mvg
Arnold
De afbeeldingen maken niet veel duidelijk. Ik heb van het rechterportier foto's gemaakt van de portier greep en het huis en het lijkt erop dat op de fitting van het slot op de portier greep een soort rug heeft gezeten met een groef of sleuf. Deze is bij mij afgebroken of in ieder geval verdwenen. Ik ga maar eens kijken hoe ik dit ga fixen. De rug lijkt samen met het schroefje het huis met veer stevig aan elkaar te zetten. Ik heb nog een foto van het slot in het portier
Mvg
Arnold
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-04-2012 14:46 #113055
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic Deurslot P1800
Het genoemde huis heeft aan een kant het lipje met schroefgat en aan de andere kant een kleine haaks omgezette rand waarmee het huis het eerst in de klink ingehaakt wordt en daarna pas vastgeschroefd wordt door het lipje met schroefgat.
groeten, Rudi
groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.