P1800 nieuw tochtraamrubber

• Jan Willem Meisen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
06-04-2012 20:40 #112439 door Jan Willem Meisen
P1800 nieuw tochtraamrubber is gemaakt door Jan Willem Meisen
Na het lezen van een eerdere forumcommunicatie over het vervangen van dit rubber heb ik nu ook met succes het rubber van 1 raampje vervangen. Met behulp van een kunststof fietsbandenlichter ging het erin drukken perfect.

Vraag is nu of het raam in het profiel moet vallen of dat de buitenste rand van het rubber profiel aan de onderkant naar binnen moet drukken. Dus tussen het glas en de sponning, over de afwater gaatjes heen. Dit laatste was wel het geval bij het oude rubber maar dat was zo versleten en verweerd, dat het ook niet anders meer ging.

Wanneer je het glas in het profiel weet te drukken dan kiert het rubber aan de buitenkant. Echt lekker gaat dit niet doordat het profiel aan de onderkant best hoog is en het rubber meegetrokken wordt. Teveel rubber voor de goede werking.

Kan iemand mij raad geven of heeft een foto van het rubber in open - en gesloten stand van het raampje.

Vast bedankt,

Jan Willem

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Rob Spoon
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
09-04-2012 12:04 #112521 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic P1800 nieuw tochtraamrubber
Dag Jan Willem, ik heb twee foto's van de scharnierpunten gemaakt. Ik begrijp je vraagstelling niet helemaal, het rubber kan er maar op één manier in...

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl
Bijlagen:

• Jan Willem Meisen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
26-01-2013 14:59 #122779 door Jan Willem Meisen
Beantwoord door Jan Willem Meisen in topic P1800 nieuw tochtraamrubber
Dag Rob,

Volgens mij heb ik je nooit bedankt voor je reactie. Ik zag hem toen ik wat aan het rondkijken was op het forum. Ik was helemaal vergeten dat ik deze vraag gesteld had!. Ik zie dat het rubber aan de onderkant bij jouw tocht raam beter aansluit. Bij het rubber van mij wijkt de onderkant aan de buitenkant best wel vind ik en kan lekkend water langs het glas makkelijk het rubber inlopen. Daar zit dan wel een afwateringsgat in naar de binnenkant van de deur, maar ik houd het water liever aan de buitenkant van de deur. Ook al zijn de gaten op de bodem van de deur open en is de deur goed gedrinitold.

Dus alsnog bedankt voor je genomen moeite.

Groet,

Jan Willem

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
27-01-2013 01:36 #122809 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800 nieuw tochtraamrubber
Als het rubber nieuw is en stug, dan moet je soms het ruitje even helpen om helemaal in de rand te vallen als hij dicht wordt gedraaid.
Dinitrol is prima, maar is ook wat vettig en houdt vuil vast, hou je ook in de gaten dat de afvoergaten open blijven ?.
Eens per jaar even doorblazen is voldoende.

Groeten,

Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD