binnenzijde portieren
- Rudi Thomas (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
27-12-2011 22:07 #109174
door Rudi Thomas (GAST)
binnenzijde portieren is gemaakt door Rudi Thomas (GAST)
Wat is de beste ( betaalbare)behandeling voor binnenzijde van protieren. Ik heb geen roest.
het gaat om bescherming tegen roest en geluiddemping.
het gaat om bescherming tegen roest en geluiddemping.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 22:31 #109175
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic binnenzijde portieren
Je zal heel veel reacties krijgen van "afgewerkte motorolie" tot lijnolie etc etc.
Hou het vloeibaar en zorg dat de afwateringsgaatjes open blijven.
Hou het vloeibaar en zorg dat de afwateringsgaatjes open blijven.
Amazon Combi '66
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 23:01 #109177
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic binnenzijde portieren
Mee eens, voor geluiddemping wordt momenteel Dynamat Extreme aanbevolen, is echter niet goedkoop.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 23:05 #109178
door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic binnenzijde portieren
ik ben tevreden met eerste laag rx5 en daarna rx7 , beide uit spuitbussen.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-12-2011 23:14 #109180
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic binnenzijde portieren
De geluidsisolatie in mijn huidige portieren hielden juist water vast waar ik niet blij van werd.
Tja, een Amazon is gewoon niet stil. De isolatie is eruit en andere portieren liggen klaar......
Zie mijn vraag over galvaniseren van portieren. Mijn zoektocht met internet geeft aan dat het goed ontroesten in de felsnaden en daarna galvaniseren niet of nauwelijks goed te doen is.
gr marcel
Tja, een Amazon is gewoon niet stil. De isolatie is eruit en andere portieren liggen klaar......
Zie mijn vraag over galvaniseren van portieren. Mijn zoektocht met internet geeft aan dat het goed ontroesten in de felsnaden en daarna galvaniseren niet of nauwelijks goed te doen is.
gr marcel
Amazon Combi '66
27-12-2011 23:43 #109181
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic binnenzijde portieren
Ach, het is net als Rome er zijn meerdere wegen die er naar toe leiden.
Persoonlijk heb ik in de P1800 goede ervaring met Waxoil, zeker als een wagen uit een warm klimaat komt en roestvrij is, geeft dit een prima bescherming.
Ook de fluidoil, die in mijn 144-S in de holle ruimten is verwerkt is een optie als je een wagen hebt die al wat roest heeft.
Verder kun je in de spatbord binnnezijde prima uit met PVC in twee lagen, zeker als er een binnenscherm in zit.
PVC is véél lichter dan tectyl en dat scheelt kilo's aan gewicjht.
Schoperen of verzinken is voor de holle ruimten lastig, wel kun je een klassieker laten stralen en dan de onderkant laten verzinken.
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n klassieker dan verder wordt opgebouwd, heb altijd begrepen dat de hechting van andere verfsystemen matig is. Iemand die dat, liefst al een flink aantal jaren geleden, heeft gedaan ?
Persoonlijk heb ik in de P1800 goede ervaring met Waxoil, zeker als een wagen uit een warm klimaat komt en roestvrij is, geeft dit een prima bescherming.
Ook de fluidoil, die in mijn 144-S in de holle ruimten is verwerkt is een optie als je een wagen hebt die al wat roest heeft.
Verder kun je in de spatbord binnnezijde prima uit met PVC in twee lagen, zeker als er een binnenscherm in zit.
PVC is véél lichter dan tectyl en dat scheelt kilo's aan gewicjht.
Schoperen of verzinken is voor de holle ruimten lastig, wel kun je een klassieker laten stralen en dan de onderkant laten verzinken.
Ik ben wel benieuwd hoe zo'n klassieker dan verder wordt opgebouwd, heb altijd begrepen dat de hechting van andere verfsystemen matig is. Iemand die dat, liefst al een flink aantal jaren geleden, heeft gedaan ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Rudi Thomas (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-12-2011 21:36 #109196
door Rudi Thomas (GAST)
Beantwoord door Rudi Thomas (GAST) in topic binnenzijde portieren
tot zover alvast bedankt voor de aantrekkelijke tips.
Tectyl zal ik niet snel gebruiken, gezien de vele, vele uren die ik heb moeten doormaken om alle oude tectyl van mijn Kat verwijderd te krijgen. De dynamat ga ik zeker uitzoeken. Zelf dacht ik aan Rx5 gevolgd door Rx10, maar ga nu verder verkennen. afvoeropeningen zijn bekend.
Tectyl zal ik niet snel gebruiken, gezien de vele, vele uren die ik heb moeten doormaken om alle oude tectyl van mijn Kat verwijderd te krijgen. De dynamat ga ik zeker uitzoeken. Zelf dacht ik aan Rx5 gevolgd door Rx10, maar ga nu verder verkennen. afvoeropeningen zijn bekend.