ventilatie ruit
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-12-2011 23:41 #109070
door Frans Pars (GAST)
ventilatie ruit is gemaakt door Frans Pars (GAST)
Hej,
Rubber om 1 van mijn ventilatie ruitje was helemaal verrot en dichtgekit door de vorige eigenaar, rubber nu geheel verwijdert maar om het nieuwe rubber te plaatsen moet denk ik het ventilatie raampje los, nu zie ik wel een palletje in het schanier gedeelte maar voordat ik schade ga aanrichten :oops: hoe kan ik deze verwijderen??
Het gaat het om het voorste klapraampje van een 2 deurs amazon uit 1967
Thanks~!!
Groeten
Frans
Rubber om 1 van mijn ventilatie ruitje was helemaal verrot en dichtgekit door de vorige eigenaar, rubber nu geheel verwijdert maar om het nieuwe rubber te plaatsen moet denk ik het ventilatie raampje los, nu zie ik wel een palletje in het schanier gedeelte maar voordat ik schade ga aanrichten :oops: hoe kan ik deze verwijderen??
Het gaat het om het voorste klapraampje van een 2 deurs amazon uit 1967
Thanks~!!
Groeten
Frans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
22-12-2011 23:55 #109073
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ventilatie ruit
Als je in het onderdelenboek kijkt zie je al hoe dit in elkaar zit, ev ook op
www.gcp.se
te zien
Er zit een clipje op die los moet en de hele raamgeleider met het tochtraampje en al moet er uit. Dus ook die schroef op de deurstijl. Pas dan kan je het nieuwe rubber monteren.
Haal de deur bekleding eraf en dan zie je al hoe het zit, die raamgeleider zit met twee schroeven vast aan het binnenwerk.
Is een leuke klus....bij de 140 is het veel simpeler, maar ja Amazon is toch leuker (waarom eigenlijk)
Er zit een clipje op die los moet en de hele raamgeleider met het tochtraampje en al moet er uit. Dus ook die schroef op de deurstijl. Pas dan kan je het nieuwe rubber monteren.
Haal de deur bekleding eraf en dan zie je al hoe het zit, die raamgeleider zit met twee schroeven vast aan het binnenwerk.
Is een leuke klus....bij de 140 is het veel simpeler, maar ja Amazon is toch leuker (waarom eigenlijk)
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
23-12-2011 10:20 #109077
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic ventilatie ruit
Hallo Ed,
Dankjewel voorje reactie, had hem inderdaad ook al in het onderdelenboek zien staan, maar soms vind ik wat lastig omdat te vertalen in de praktijk
maar er zit dus een soort borgclipje op?
Zal het scharniertje ook eens goed schoonmaken. Kan ik het wat beter zien allemaal! Heb je misschien ook nog een tip om de deurbekleding los te halen/los trekken, neem aan eerste de slinger en handvat en dergelijke? Ik zal ook eens zoeken op het forum. Maar het zal wel weer een dankbaar klusje worden
Kan alleen maar weer mooier en beter worden want het ventilatie raampje was nu helemaal dichtgesmeerd/gekit!
Groeten
Frans
Dankjewel voorje reactie, had hem inderdaad ook al in het onderdelenboek zien staan, maar soms vind ik wat lastig omdat te vertalen in de praktijk
Zal het scharniertje ook eens goed schoonmaken. Kan ik het wat beter zien allemaal! Heb je misschien ook nog een tip om de deurbekleding los te halen/los trekken, neem aan eerste de slinger en handvat en dergelijke? Ik zal ook eens zoeken op het forum. Maar het zal wel weer een dankbaar klusje worden
Kan alleen maar weer mooier en beter worden want het ventilatie raampje was nu helemaal dichtgesmeerd/gekit!Groeten
Frans
23-12-2011 18:01 #109098
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic ventilatie ruit
Om de bekleding te verwijderen moet j eeerst de handgrepen en de raamslinger verwijderen, je kent het systeem met de Omega clip ? Dan de armsteun.deurcover verwijderen,2x2 schroefje aan beide zijden.
Het gbeste gaat het met een plamuurmes of hele brede schroevendraaier, ze vlak bij een clipje je tool em werk langzaam helemaa l360 graden rond tot je hem los hebt.
Vaak is het karton al aangetast door vocht en wordt dan heel zacht, maak jr zo stuk....succes
Het gbeste gaat het met een plamuurmes of hele brede schroevendraaier, ze vlak bij een clipje je tool em werk langzaam helemaa l360 graden rond tot je hem los hebt.
Vaak is het karton al aangetast door vocht en wordt dan heel zacht, maak jr zo stuk....succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Frans Pars (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-12-2011 12:42 #109147
door Frans Pars (GAST)
Beantwoord door Frans Pars (GAST) in topic ventilatie ruit
de Omega clip? nee nog niet helemaal volgens mij, :roll: heb in mijn oude VW ponton de deurbekleding verwijdert maar nog niet bij de Amazon.