banden katterug

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2011 15:08 #108238 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic banden katterug
Ik ken de details niet, maar het omwisselen van de velgen lijkt mij meer voor de hand liggen.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• robin boeckxstaens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 17:16 #108244 door robin boeckxstaens
Beantwoord door robin boeckxstaens in topic banden katterug
ok, dan moet ik de achteras ook wel even aanpassen naar de 15 inch velgen natuurlijk , kan je de buitenkant van de trommels zo over steken of is hier verschil ?(dit er vanuit gaande dat ik naar de iets nieuwere 15 inch velgen ga van de katterug )

robin

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2011 17:58 #108245 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic banden katterug
Ik ben niet per sé een originaliteitsfreak, maar zou het zonde vinden om een 444 zo te modificeren.
Als je niks verandert aan het motorblok, kunnen de remmen adaequaat zijn. Ik rij zelf regelmatig met een Mini met trommelremmen en dat is de eerste kilometers wel even wennen, maar als de trommels na lange stilstand weer ingeremd zijn, gaat dat prima.
Tenzij je er andere bedoelingen mee hebt, zoals een Belg gedaan heeft met zijn 444: onderstel van een 164E inclusief achteras er onder geschroefd in combinatie met een B20 met minstens 135 DIN pk. Ik moet echter toegeven, dat dat karretje gaat als de brandweer.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• robin boeckxstaens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 18:04 #108246 door robin boeckxstaens
Dat zou ook leuk zijn om hem te vernieuwen maar wou hem eigenlijk zuinig houden , en de b4b heeft niet veel pk dus lijkt mij een vrij zuinig motortje (plus de b4b kom je niet veel tegen ... ) .
Ik begrijp dat je het zonde vind en vind dat die remmen inderdaad tot verhouding zijn tot de motor maar de keuring houdt daar natuurlijk geen rekening mee ...
Mijn amazon heeft ook 4 trommelremmen en heb hier geen last mee ( alleen oppassen als je smorgens voor het eerst remt ) ...

robin

• Rudi
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2011 18:23 #108247 door Rudi
Beantwoord door Rudi in topic banden katterug
Trommelremmen die in orde zijn remmen normaal zeker genoeg. Amerikaanse auto's uit de 50er/60er jaren met hun V8-blok met honderden PK's en rond de twee ton gewicht komen er ook snel genoeg stil mee (en trekken bij de keuring als alles goed is de remmentestbank bijna uit de grond). Dus ik zou bij een voor de rest originele auto gewoon ervoor zorgen dat alles in orde is, dan hoef je ook geen zorgen voor de keuring te hebben.
Groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-11-2011 18:28 #108249 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic banden katterug
Dan is origineel toch helemaal geen probleem? Er zijn tegenwoordig 16" banden die veel beter zijn dan de originele diagonalen, Brockley? bij voorbeeld. Deze banden worden veel gemonteerd op Engelse auto's met veel meer vermogen dan een B4B.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

• robin boeckxstaens
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
25-11-2011 19:39 #108250 door robin boeckxstaens
Het was me ook niet perse over het feit dat het diagonaal moesten zijn , het mochten mij gerust de modernere versies zijn ( soms moet je wel vernieuwen he ... ) maar ik had nog geen leverancier gezien waar ze dergelijk formaat hadden dus dacht dat het misschien een dure bedoeling kon worden om er nog ergens te vinden ;)
Nu ik weet dat deze te krijgen zijn weet ik dat dit geen probleem is ...
dank u voor alle tips iedereen ;)

robin

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD