Monteren grill (chroomrand en rooster) van P1800E 1970
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
- Arnold de Groot https://www.linkedin.com/in/arnold
Ik wil de grill van mijn P1800E uit 1970 monteren. Hij zat met parkers vast, de chroom rand zat "koud" tegen de body aan (lak was daardoor beschadigd) hoort er iets van rubber of zo tussen. Ik wil af van de parkers waarmee hij gemonteerd zat. Ik heb zowiezo iets tegen parkers, leuk om in de fabriek snel een auto in elkaar te zetten maar dodelijk mbt corrosie. Graag tips van alle ervaren Volvo P1800 tijgers op dit forum.
Als starter sta ik open voor tips en (opbouwende) kritiek.
Groet
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Er hoort inderdaad een dun rubber tussen.
De parkers horen niet in de carrosserie gedraaid te worden. Er zijn opzetlipjes speciaal voor parkers. Die klem je er op waarna je ze aan kan draaien. Zal vanavond even kijken voor foto's.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Speednuts bedoelt Boele denk ik, her en der te vinden op de klassieke volvo's, en overigens erg goed te verkrijgen bij materialenzaken. Van materialen die niet roesten...
Juustem! Wist niet dat ze zo heten!
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
Bedankt voor de tips, de clipjes zaten erbij maar zijn roestig. Het rubber??? verdwenen.
Ik heb hele dunne RVS plaat liggen waar je de clipjes van zou kunnen maken. Samen met rvs parkers zou dat een oplossing zijn.
Is het rubber bij de VOB te koop, ik kon het niet zo gauw vinden in het onderdelenboek, het plaatje is ook slecht.
Mvg
Arnold
Eerste Volvo 343-GLS 2-liter, tweede 480es nu Volvo 1800E 1970 Kleurcode 42, was origineel 100
- Platinum lid
-
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
"Daan van Oosten Slingeland" schreef:
Die speednuts moet je niet zelf gaan zitten maken, gewoon kopen.
Heb je misschien een tip waar je die speednuts vandaan haalt, voor een normale prijs? (en waar je ze niet per 1000 hoeft te bestellen..) Heb ooit een assortimentdoosje met zulke clips op de beurs gekocht, achteraf vrij duur omdat je 9 van de 10 maten niet tegenkomt in de auto, en de enige nuttige maat die erin zit is binnen no-time opgebruikt..
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Platinum lid
-
Op internet is ook een en ander te vinden, maar weet niet of dat ook per kleine hoeveelheid te bestellen is.
Tenslotte hebben Scandcar, het VOD of een van de andere bekenden ze sowieso ook lijkt me.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
- Arnold de Groot
-
- Platinum lid
-
Bedankt voor de tips, die speednuts kun je bestellen of bij een auto materialen zaak kopen. Ik dacht dat er nog alternatieven zouden zijn (die speednuts zijn van staal en een bron van corrosie). Ik zie in de onderdelen lijst een montage set staan en losse onderdelen.
Alleen nog de juiste kiezen. Boele als je nog foto's hebt van het monteren van de grill zie ik die graag, waar plak je het rubber op, die grill of op de body rand?
Mvg
Arnold
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl