rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
07-11-2011 22:53 #107683
door Bas Scholte in (GAST)
rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67 is gemaakt door Bas Scholte in (GAST)
Dag allen,
ik wil voor de rubbers van de ventilatieraampjes vervangen.
2 redenen
» ze zijn erg slecht (poreus en brokkelen langzaam af) en hoor daardoor volgens mij onnodig veel windgeruis.
» er is rechts een rubber in gezet dat niet bij mijn model hoort, de onderste 'flap' is veel kleiner dan bij het linkerraam.
Heb 2 nieuwe in huis en wil ze monteren maar voelde al dat de huidige rubbers er behoorlijk strak inzitten. Zijn er nog tips alvorens ik de boel eruit trek en probeer te monteren...?
Hoor graag.
Bas
ik wil voor de rubbers van de ventilatieraampjes vervangen.
2 redenen
» ze zijn erg slecht (poreus en brokkelen langzaam af) en hoor daardoor volgens mij onnodig veel windgeruis.
» er is rechts een rubber in gezet dat niet bij mijn model hoort, de onderste 'flap' is veel kleiner dan bij het linkerraam.
Heb 2 nieuwe in huis en wil ze monteren maar voelde al dat de huidige rubbers er behoorlijk strak inzitten. Zijn er nog tips alvorens ik de boel eruit trek en probeer te monteren...?
Hoor graag.
Bas
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
07-11-2011 23:29 #107685
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67
Zinnig om te vervangen! Heb het ook gedaan. Het alu frame kan in de deur gemonteerd blijven. Het raampje moet er uiteraard uit. Zit met een paar schroefjes vast. Dan ff flink pielen en het raam kan eruit. Dan nog meer pielen om het rubber erin te krijgen. Maar ook dat gaat je lukken.
Kijk vooral ook naar de tekeningen in de onderdeelboeken. Dan weet je wat je ongeveer tegenkomt.
De onderdeelboeken staan in de documentatie op deze site, uiteraard.
Kijk vooral ook naar de tekeningen in de onderdeelboeken. Dan weet je wat je ongeveer tegenkomt.
De onderdeelboeken staan in de documentatie op deze site, uiteraard.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
10-11-2011 08:36 #107776
Beantwoord door Bas Scholte in (GAST) in topic rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67
Hi Rob,
Hartelijke dank, ben gisteravond even bezig geweest, maar lukte me niet. Vanavond nieuwe poging.
Rubber zit volgens mij 'knijtervast' en ik moet nog even uitpuzzelen hoe ik het raampje er überhaupt uitkrijg..
Is vast een simpel manier voor maar moet ik nog ontdekken.
Je merkt het, ik ben zeer ervaren....
Thnx voor je feedback in ieder geval
Gr. Bas
Hartelijke dank, ben gisteravond even bezig geweest, maar lukte me niet. Vanavond nieuwe poging.
Rubber zit volgens mij 'knijtervast' en ik moet nog even uitpuzzelen hoe ik het raampje er überhaupt uitkrijg..
Is vast een simpel manier voor maar moet ik nog ontdekken.
Je merkt het, ik ben zeer ervaren....
Thnx voor je feedback in ieder geval
Gr. Bas
10-11-2011 09:08 #107778
door Rob Spoon
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
Beantwoord door Rob Spoon in topic rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67
Ja Bas, ik moest ook meerdere malen goed kijken. Na het losschroeven van het draaipunt onder moet het raampje helemaal, maximaal opengedraaid worden. Dan kan het net ver genoeg omhoog getild worden om het raam uit het bovenste scharnierpunt te tillen.
Je hebt het onderdelenboek gezien?
Als je rubber toch vervangen moet worden, snijd het dan stuk. Dan zie je beter wat je moet doen.
Je hebt het onderdelenboek gezien?
Als je rubber toch vervangen moet worden, snijd het dan stuk. Dan zie je beter wat je moet doen.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Bas Scholte in (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
17-11-2011 21:25 #107967
Beantwoord door Bas Scholte in (GAST) in topic rubber vervangen ventilatieraampjes voor p1800 '67
Hi Rob,
het is gelukt en ik ben super blij met het resultaat, rubber was niet verlijmd maar zat muurvast
ik heb wat zeep gebruikt om het makkelijker te kunnen monteren, dat werkt super.... als het maar niet gaat schuimen als het regent... hahahaha
thnx
Bas
het is gelukt en ik ben super blij met het resultaat, rubber was niet verlijmd maar zat muurvast
ik heb wat zeep gebruikt om het makkelijker te kunnen monteren, dat werkt super.... als het maar niet gaat schuimen als het regent... hahahaha
thnx
Bas