Wat is de juiste kleur?
- Arno Borgonjen
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
11-09-2011 12:42 #105964
door Arno Borgonjen
Wat is de juiste kleur? is gemaakt door Arno Borgonjen
Hallo,
Ik ben met een Amazon aan de gang, zie ook onderstaande link. Gisteren voor het eerst weer gestart, ga een geweldig gevoel. Ik heb de auto in twee kleuren laten spuiten en heb daarbij de originele kleurnummers aangehouden, 46 robijnrood en 65 grijs/beige. Nu vind ik het dak erg grijs, meestal als je zo'n two tone ziet is het dak bijna wit. Als ik het schaalmodel van de aAmazon bekijk van WILPAC, dan komt mijn kleur aardig overeen, maar wie kan mij vertellen wat de juiste kleur moet zijn
:
bvd
Arno
Ik ben met een Amazon aan de gang, zie ook onderstaande link. Gisteren voor het eerst weer gestart, ga een geweldig gevoel. Ik heb de auto in twee kleuren laten spuiten en heb daarbij de originele kleurnummers aangehouden, 46 robijnrood en 65 grijs/beige. Nu vind ik het dak erg grijs, meestal als je zo'n two tone ziet is het dak bijna wit. Als ik het schaalmodel van de aAmazon bekijk van WILPAC, dan komt mijn kleur aardig overeen, maar wie kan mij vertellen wat de juiste kleur moet zijn
:bvd
Arno
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vilmar Dijkstra
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
11-09-2011 14:39 #105969
door Vilmar Dijkstra
Amazon 1960 two tone 6 volt
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Wat is de juiste kleur?
Hallo Arno,
Heb je al bij de rubriek 'Volvo's/amazon/kleurnummers gekeken'?
Zou je nummer 50 moeten hebben? Daar is ook gebruik van gemaakt bij de two-tone waarbij de body beige is en het dak zwart.
Voor mij ook wel belangrijk om te weten, omdat ik zelf een zwarte (kleurnummer 49) heb met een beige dak (kleurnummer 50?). Weet iemand overigens welke kleurnummers daar tegenwoordig voor staan? Ik was laatst bij een bedrijf voor autolakken en die kwamen er niet uit.
Groet, Vilmar
Heb je al bij de rubriek 'Volvo's/amazon/kleurnummers gekeken'?
Zou je nummer 50 moeten hebben? Daar is ook gebruik van gemaakt bij de two-tone waarbij de body beige is en het dak zwart.
Voor mij ook wel belangrijk om te weten, omdat ik zelf een zwarte (kleurnummer 49) heb met een beige dak (kleurnummer 50?). Weet iemand overigens welke kleurnummers daar tegenwoordig voor staan? Ik was laatst bij een bedrijf voor autolakken en die kwamen er niet uit.
Groet, Vilmar
- Marc van der Marek (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-09-2011 17:44 #106193
door Marc van der Marek (GAST)
Beantwoord door Marc van der Marek (GAST) in topic Wat is de juiste kleur?
Sommige kleurcodes zijn van zichzelf al twotone, rood 46 en grijs 65 is code 51. Hier de hele rij, en de jaren waarin ze geleverd zijn:
www.volvoamazonpictures.se/colors/colors.html
21-09-2011 18:32 #106195
door Gerben Polder
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Beantwoord door Gerben Polder in topic Wat is de juiste kleur?
Wat betreft de nieuwe kleur codes. Voor zover ik kon nagaan bestaan die niet.
Zelf ben ik langs de spuiterij gegaan waar mijn project ooit gespoten gaat worden. Daar hadden ze nog wel de originele Volvo staal (kaartje van 10x15 cm) maar dat konden ze niet 1 op 1 overzetten naar een moderne kleur. Dus de kleuren waaier er daar maar bij gepakt en de best lijkende kleur er uit opgezocht. Naast elkaar gehouden (overlappend) zie je kleur verschil maar met een meter tussenruimte (tussen twee geparkeerde Volvo's) denk ik dat je het niet ziet tenzij je een absoluut gevoel voor kleuren hebt.
Ik wil die code wel voor je opzoeken, maar heb hem niet hier thuis.
Zelf ben ik langs de spuiterij gegaan waar mijn project ooit gespoten gaat worden. Daar hadden ze nog wel de originele Volvo staal (kaartje van 10x15 cm) maar dat konden ze niet 1 op 1 overzetten naar een moderne kleur. Dus de kleuren waaier er daar maar bij gepakt en de best lijkende kleur er uit opgezocht. Naast elkaar gehouden (overlappend) zie je kleur verschil maar met een meter tussenruimte (tussen twee geparkeerde Volvo's) denk ik dat je het niet ziet tenzij je een absoluut gevoel voor kleuren hebt.
Ik wil die code wel voor je opzoeken, maar heb hem niet hier thuis.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-09-2011 19:01 #106196
Bij Glasurit
color-online.glasurit.com/
kan je kleur 65 en 46 nog vinden. Hier een recept voor 1 liter "Rot", waar een spuiter vast meer van snapt dan ik:
M035 304.5 304.5 g
T310 336.5 641.0 g
T321 242.2 883.2 g
T311 220.9 1104.2 g
T002 3.0 1107.2 g
M035 304.5 304.5 g
T310 336.5 641.0 g
T321 242.2 883.2 g
T311 220.9 1104.2 g
T002 3.0 1107.2 g
- Vilmar Dijkstra
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
26-09-2011 18:24 #106294
door Vilmar Dijkstra
Beantwoord door Vilmar Dijkstra in topic Wat is de juiste kleur?
Hallo heren,
Van der Marek: Mooi om te weten dat code 49 de combinatie van de two tone kleur is. Zo kan ik mij voorstellen dat ze er in het autolakbedrijf niet uitkwamen :mrgreen: . Via de website die je opgaf kon ik inderdaad wel een samenstelling van kleur 65 vinden. Voor code 19 (zwart) gaf hij die niet. Zal nog eens een poging wagen bij het bedrijf van de autolakken. In principe zouden ze daar alles na kunnen maken.
Gerben: Als je een heel deel over wilt spuiten dan maakt het misschien niet zoveel uit of je exact de juiste kleur hebt, maar ik moet hier en daar wat kleine plekjes bijwerken en dat is toch wel het mooiste om met de juiste kleur te doen.
Dank en groet, Vilmar
Van der Marek: Mooi om te weten dat code 49 de combinatie van de two tone kleur is. Zo kan ik mij voorstellen dat ze er in het autolakbedrijf niet uitkwamen :mrgreen: . Via de website die je opgaf kon ik inderdaad wel een samenstelling van kleur 65 vinden. Voor code 19 (zwart) gaf hij die niet. Zal nog eens een poging wagen bij het bedrijf van de autolakken. In principe zouden ze daar alles na kunnen maken.
Gerben: Als je een heel deel over wilt spuiten dan maakt het misschien niet zoveel uit of je exact de juiste kleur hebt, maar ik moet hier en daar wat kleine plekjes bijwerken en dat is toch wel het mooiste om met de juiste kleur te doen.
Dank en groet, Vilmar
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-09-2011 19:04 #106296
Kleur 19 heet tegenwoordig 019 (Black Stone), maar het is nog dezelfde kleur als op de PV444.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Minder
Meer
26-09-2011 22:29 #106315
door Daan van Oosten Slingeland
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Wat is de juiste kleur?
Als je hier en daar plekjes gaat laten bijspuiten kan je beter naar een goede autolakhandel gaan en de kleur laten opmeten. Dat zegt een stuk meer dan de originele codes gebruiken...
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4