rubberring rond koplamp
- p
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
20-07-2011 20:49 #104826
door p
WEBSITE: www.oostroclassics.webs.com
MAIL : volvo-info@telenet.be
rubberring rond koplamp is gemaakt door p
wie weet hoe of waar de rubberring rond de koplamp moet? ik krijg deze nu niet rond de afwerkingsboord in chromé, of moet deze elders worden gezet?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Siang Phoa
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-07-2011 15:16 #104854
door Siang Phoa
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Beantwoord door Siang Phoa in topic rubberring rond koplamp
het rubber hoort in de buitenste ring. Ik - en vele anderen met mij - prefereren om die ring weg te laten: delete option.
In de ± 30 jaar dat ik dit doe heb ik nog geen nadelige gevolgen bemerkt.
In de ± 30 jaar dat ik dit doe heb ik nog geen nadelige gevolgen bemerkt.
The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
- p
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-07-2011 15:22 #104855
door p
Beantwoord door p in topic rubberring rond koplamp
ik weet niet hoe het komt, maar die rubberring past echt niet op mijn afwerkingsmodule in chromé, veel te kleine snede uitsparing in die rubbers, springt er telkens terug af
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
21-07-2011 22:37 #104862
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rubberring rond koplamp
Waar gaat het hier over? Wordt met de afwerkingsmodule in chrome soms de sierring van de koplamp bedoeld?Zo ja,zeg dat dan !
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
21-07-2011 23:52 #104864
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic rubberring rond koplamp
Laten we dan ook "gewoon" antwoord geven.. de rubber ring hoeft er niet in , maar als je'm orgineel wil houden..
De koplamp heeft 2 chromen ringen.. 1 met 3 nokjes waar mee je de koplamp (glas met reflector) vast zet.
Daar past al het goed is je rubberen ring om heen.
Daar na kan je de volgende (geheel ronde) chromen ring monteren die aan de bovenzijde achter een nokje valt en aan de onderzijde vastgeschroeft dient te worden.
Hoop dat t nu duidelijk is
De koplamp heeft 2 chromen ringen.. 1 met 3 nokjes waar mee je de koplamp (glas met reflector) vast zet.
Daar past al het goed is je rubberen ring om heen.
Daar na kan je de volgende (geheel ronde) chromen ring monteren die aan de bovenzijde achter een nokje valt en aan de onderzijde vastgeschroeft dient te worden.
Hoop dat t nu duidelijk is
22-07-2011 07:31 #104866
door Tom Steverink
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Beantwoord door Tom Steverink in topic rubberring rond koplamp
Meneer de Boer is niet bekend met het feit dat vlaams en nederlands wat van elkaar afwijken?
Buitengewoon onaardig.
Buitengewoon onaardig.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- p
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
22-07-2011 08:58 #104867
door p
Beantwoord door p in topic rubberring rond koplamp
ahaa, dat is het, ik was totaal verkeerd bezig, vandaar, ik wilde die rubber rond de buitenste rind omdoen, nu versta ik het , en is soms inderdaad wat zoeken naar woorden, want woorden als " boite, pong, d'asse, enz zouden nederlanders ook net
begrijpen denk ik, ik moet soms zoeken naar " universele woorden," maar toch bedankt hoor mensen,
begrijpen denk ik, ik moet soms zoeken naar " universele woorden," maar toch bedankt hoor mensen,
22-07-2011 09:08 #104869
door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic rubberring rond koplamp
Bij mij geen probleem hoor, en trouwens, je amazon glimt prachtig, ik ben benieuwd naar het eindresultaat!
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-07-2011 12:32 #104872
door jo jo (GAST)
Beantwoord door jo jo (GAST) in topic rubberring rond koplamp
Je moet in t buitenland ook niet om bougies gaan vragen voor je auto... voor je't weet zit je met 4 kaarsjes in je handen :lol:
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
22-07-2011 21:55 #104881
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic rubberring rond koplamp
Ik mag dan volgens een enkeling wel buitengewoon onaardig zijn,maar ik ben wel weer zo vriendelijk om te vertellen waar de rubber ring 88052 geplaatst dient te worden en dat is -zoals siang phoa al zei-aan de binnenkant van de buitenste sierring 671739 en niet aan de houder 671260.Ik kan het niet over mijn hart verkrijgen, dat onze zuiderbuur p straks rondrijdt met twee op onjuiste wijze gemonteerde onderdelen en wat veel erger is -zie hieronder-in een later stadium met verrotte koplamppotten.
Het schijnt namelijk zo te zijn ,dat volvo in de jaren 60 een schrijven heeft doen uitgaan naar de dealers aangaande onderdeel 88052.Volvo adviseerde deze rubbers te verwijderen,met als reden,dat er ondanks de rubbers toch water in de koplamppotten kwam en hierdoor roest ontstond.Na het verwijderen van de rubberen ringen gebeurde dat eerste natuurlijk ook,maar dan werd het tweede euvel voorkomen,omdat de rijwind volkomen vrij spel kreeg om het binnengedrongen vocht eruit te blazen.
Ik vind het wel mooier staan als de rubbers erin zitten.
Dus p je moet maar kiezen een originele wagen met roest of een niet originele zonder roest.Succes en een vriendelijke groet van niek de boer,die niet wist dat je een Vlaming was.
Het schijnt namelijk zo te zijn ,dat volvo in de jaren 60 een schrijven heeft doen uitgaan naar de dealers aangaande onderdeel 88052.Volvo adviseerde deze rubbers te verwijderen,met als reden,dat er ondanks de rubbers toch water in de koplamppotten kwam en hierdoor roest ontstond.Na het verwijderen van de rubberen ringen gebeurde dat eerste natuurlijk ook,maar dan werd het tweede euvel voorkomen,omdat de rijwind volkomen vrij spel kreeg om het binnengedrongen vocht eruit te blazen.
Ik vind het wel mooier staan als de rubbers erin zitten.
Dus p je moet maar kiezen een originele wagen met roest of een niet originele zonder roest.Succes en een vriendelijke groet van niek de boer,die niet wist dat je een Vlaming was.