Binnenzijde portieren restaureren
- Retze Talsma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
17-07-2011 22:23 #104729
door Retze Talsma
Binnenzijde portieren restaureren is gemaakt door Retze Talsma
Ben bezig met het (gedeeltelijk) restaureren van mijn amazon 4 deurs uit 1966. Nu heb ik bijna een set redelijke deuren die ik wil laten stralen en vervolgens laten spuiten maar vraag me nu af of ik nog iets aan de binnenzijde van de portieren kan of moet doen. Er zit toch altijd wat roest helemaal onderin de portieren en eventueel gelaste stukken gaan naar verloop van tijd toch roesten. Vervelende is dat er tectyl of iets dergelijks in de deuren zit wat er lastig te verwijderen is. Heeft iemand ervaring met het restaureren van portieren en tips wat met de binnenzijde te doen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joop Verhagen
- Senior lid
-
Minder
Meer
17-07-2011 23:18 #104731
door Joop Verhagen
'65 Amazon
Beantwoord door Joop Verhagen in topic Binnenzijde portieren restaureren
Wil je alleen de buitenkant laten stralen en spuiten?
Mvg,
Mvg,
'65 Amazon
18-07-2011 16:50 #104752
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Binnenzijde portieren restaureren
Het portier heeft een binnenwerk met waterafvoer openingen (2x) hier zit een buitenplaat overheen gepuntlast.
Meestal is het verstopt raken van deze afvoer verantwoordelijk voor de ellende, ik boor daarom in het midden van het portier altijd een extra gat/afvoeropening.
Als de binnenkant is weggerot zou ik deze eerst repareren, dus alle verroeste zooi eruit en 'recontrueren' , vervolgend de buitenplaat er weer op of deze met voorgeklopt plaatje herstellen.
Laat anders een zien met een foto hoe de situatie is, dan kan ik je gericht een advies geven
Meestal is het verstopt raken van deze afvoer verantwoordelijk voor de ellende, ik boor daarom in het midden van het portier altijd een extra gat/afvoeropening.
Als de binnenkant is weggerot zou ik deze eerst repareren, dus alle verroeste zooi eruit en 'recontrueren' , vervolgend de buitenplaat er weer op of deze met voorgeklopt plaatje herstellen.
Laat anders een zien met een foto hoe de situatie is, dan kan ik je gericht een advies geven
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-07-2011 09:56 #104782
door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Binnenzijde portieren restaureren
Je kan ook de deuren laten logen, dan komen ze brandschoon terug.
- Retze Talsma
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
20-07-2011 23:12 #104838
door Retze Talsma
Beantwoord door Retze Talsma in topic Binnenzijde portieren restaureren
De foto's zijn helaas te groot. Heb de deuren gister nog eens goed bekeken. Bijna elke deur heeft onderop waar de deurplaat en binnenwerk samenkomen roestplekken waar roest tussen het plaatmateriaal is gekomen. De een erger dan de ander. Dit krijg je er met stralen volgens mij niet uit waardoor de roest zich vroeg of laat op dezelfde plek weer een weg naar buiten vreet. Heb nu het idee opgevat de puntlassen van de deurplaat en binnenwerk los te halen en het onderste deel goed te laten stralen zowel op het raakvlak van de delen als ook een deel van het binnenwerk zodat er geen roest meer zit en de boel dan (na inlassen vergane stukken) de boel weer dicht te lassen. De binnenzijde is dan ook weer hard. Zaak om de boel dan goed af te werken en met wax te behandelen en de drainagegaten goed open te houden. Klinkt mijzelf als een strak plan in de oren heeft iemand nog bedenkingen?
23-07-2011 22:03 #104912
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Binnenzijde portieren restaureren
Logen ? heeft dit hetzelfde effect als stralen, maar dan zonder vervorming ? Boele waar laat je dat doen en wat kost het.
Heb vier 164 portieren en twee van een Amazon.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-08-2011 14:42 #105128
door Boele Braaksma
Hoi Ed,
Ze vervormen niet. Het adres zou ik niet weten. Marck Harteveld van Autoschade Harteveld heeft dit gedaan met alle losse delen van mijn 1800. Hij weet de prijzen en de adressen.
Op de technische ochtend van Regio West vertelde hij dat ze ook complete body's wegbrengen om te laten logen. Dat is wel prijzig. Losse delen, geen idee!
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Binnenzijde portieren restaureren
"E.S.G. Zee" schreef:
Logen ? heeft dit hetzelfde effect als stralen, maar dan zonder vervorming ? Boele waar laat je dat doen en wat kost het.
Hoi Ed,
Ze vervormen niet. Het adres zou ik niet weten. Marck Harteveld van Autoschade Harteveld heeft dit gedaan met alle losse delen van mijn 1800. Hij weet de prijzen en de adressen.
Op de technische ochtend van Regio West vertelde hij dat ze ook complete body's wegbrengen om te laten logen. Dat is wel prijzig. Losse delen, geen idee!