REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
08-06-2011 14:20 #103651
door Bart Lasscher
REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN is gemaakt door Bart Lasscher
HALLO ALLEMAAL,
Wie heeft er een oplossing om het regenwater wat van de ruit in de deuren loopt tegengaan te gaan, heb al nieuwe borstelranden rond het raam geplaatst maar deze houden te weinig het regenwater tegen.
En waar is de oplossing te koop.
Met vriendelijk groet Bart
Wie heeft er een oplossing om het regenwater wat van de ruit in de deuren loopt tegengaan te gaan, heb al nieuwe borstelranden rond het raam geplaatst maar deze houden te weinig het regenwater tegen.
En waar is de oplossing te koop.
Met vriendelijk groet Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-06-2011 14:35 #103652
door Erik Ciesluk
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
Ik weet niet het niet 100% zeker, maar volgens mij is het ook niet de bedoeling dat die rubbers 100% van het regenwater tegen houden: dat krijg je niet/nauwelijks voor elkaar.
Volgens mij moet je er vanuit gaan dat er altijd water in de deuren kan lopen, het enige waar je voor moet zorgen is dat er goede, niet-verstopte afwateringsgaten onderin de deur zitten, zodat eventueel water er daar uit kan. En dus niet onderin de deur blijft staan met een hoop roest tot gevolg.
Volgens mij moet je er vanuit gaan dat er altijd water in de deuren kan lopen, het enige waar je voor moet zorgen is dat er goede, niet-verstopte afwateringsgaten onderin de deur zitten, zodat eventueel water er daar uit kan. En dus niet onderin de deur blijft staan met een hoop roest tot gevolg.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
08-06-2011 17:06 #103655
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
Zelfs bij moderne auto's loopt er water in de deuren, daarom daar ook afwateringsgaten en ook de plastic folie die tegen de binnenkant van de deuren achter de panelen geplakt is zodat het water niet naar binnen loopt. Trouwens: bij de 140 serie loopt al het water dat in het rooster voor de voorruit loopt door de A-zuilen in de koker en van daar naar buiten (alle bladeren etc. komposteren mooi in de kokers). Als Volvo dit bij de 140 serie zo bouwt zullen ze zeker geen werk ervan gemaakt hebben water uit de deuren van een amazon te houden (wat bij goed behandelde deuren en open afwateringsgaten ook geen probleem is.
Groeten, Rudi
Groeten, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
09-06-2011 23:06 #103687
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
Als je afvooer van je deuren goed open zijn en je panelen zijn goed beschermd en ook de binnenkant van de portieren met dinitrol, ML, waxoil of wat dan ook is behandeld er niets aan de hand en kun je met een gerust hart het water in je portier laten komen. Ik zou me meer druk maken om de paravan bijvoorbeeld en de balkjes waar je voorschermen op vast geparked zitten en zo zijn er nog wel meer plekjes. Ik noem nu de plekken van een amazon ik weet niet wat voor auto jij hebt
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
12-06-2011 20:38 #103758
door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
Hallo allemaal,
Dank voor jullie reacties in mijn enthousiasme weer vergeten <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/posting.php?mode=reply&f=144&t=17976#het ">posting.php?mode=reply&f=144&t=17976#het type auto te noemen het is een PV 544 van 1962 bijna klaar nu vertelde mij iemand dat de strips zoals ze ook op mijn 850 station zitten voor de ramen te koop zijn wie weet waar.
Eigenlijk wou ik de deuren aan de onderkant dicht laten maar als jullie zeggen dat er toch altijd water in loopt dan moet ik wel gaten boren.
Tot zo ver geef raad, Bart
Dank voor jullie reacties in mijn enthousiasme weer vergeten <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.volvokv.nl/forum/posting.php?mode=reply&f=144&t=17976#het ">posting.php?mode=reply&f=144&t=17976#het type auto te noemen het is een PV 544 van 1962 bijna klaar nu vertelde mij iemand dat de strips zoals ze ook op mijn 850 station zitten voor de ramen te koop zijn wie weet waar.
Eigenlijk wou ik de deuren aan de onderkant dicht laten maar als jullie zeggen dat er toch altijd water in loopt dan moet ik wel gaten boren.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
13-06-2011 21:25 #103783
door René Minnebo (GAST)
Doe je de afwatergaten dicht (aan de onderkant van de deur) en je kunt binnen 2 jaar aan nieuwe portieren. Die afwater gaatjes zitten er niet voor niets. Al zal je raam helemaal waterdicht zijn dan heb je nog steeds te maken met temp. verschillen die weer condens veroorzaken. Dus altijd je afwater gaatjes goed open houden dit scheelt een hoop ellende en meer plezier van je auto.
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic REGENWATERAFDICHTING RUITEN DEUREN
Hallo allemaal,
Doe je de afwatergaten dicht (aan de onderkant van de deur) en je kunt binnen 2 jaar aan nieuwe portieren. Die afwater gaatjes zitten er niet voor niets. Al zal je raam helemaal waterdicht zijn dan heb je nog steeds te maken met temp. verschillen die weer condens veroorzaken. Dus altijd je afwater gaatjes goed open houden dit scheelt een hoop ellende en meer plezier van je auto.