sierlijst amazone

• Theo Rutten
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
29-05-2011 19:37 #103305 door Theo Rutten
sierlijst amazone is gemaakt door Theo Rutten
ik moet de kleine sierlijstjes net onder de deurklink monteren bij een 2 deurs amazon van 65,ik wil dit doen zonder de originele metalen klemmetjes,is er een alternatief in plastiek?
de grote sierlijsten heb ik gemonteerd met nummerplaatboutjes van plastiek,dat werkt prima.
Groetjes Theo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Bergmans
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2011 21:33 #103313 door Ben Bergmans
Beantwoord door Ben Bergmans in topic sierlijst amazone
Als je de lijstjes net boven de deurklink bedoelt, bij mijn Amazon van '69 zijn deze van kunststof. Dus gewoon bij het VKO verkrijgbaar. Succes, Ben

• 05703-dummy
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2011 22:27 #103317 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic sierlijst amazone
kleine sierlijstjes net onder de deurklink ???

welke lijstjes bedoel je ???

Groet, Hans

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-07-2011 22:36 #104348 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic sierlijst amazone
Volgens mij bedoeld hij gewoon de rvs sierlijsten op de spatborden en de deur.
Op ebay vond ik rvs clips voor de sierlijsten maar ik zou ook liever plastic clips willen gebruiken.
Dus ook mijn vraag welke clips passen in de sierlijsten?
Plastic nummerplaatboutjes passen idd, alleen even op maat zagen dat kan, maar clips zou ideaal zijn....
wie heeft de gouden tip?

Amazon Combi '66

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 22:02 #104358 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic sierlijst amazone
ik heb ze gemonteerd met 2 zijdig tape te koop bij Gamma. Wel degene kopen die extra kleefkracht heeft en tegen water kan. rond de 5 euro ben je klaar en zitten er al 3 weken op.

groeten van mij en mijn volvo ('s)

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 22:42 #104360 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic sierlijst amazone
Beetje lullig om er na een snelwegritje achter te komen dat het toch niet langer dan x dagen bleek te werken... Dit lijkt mij niet de meest verstandige oplossing.

Een trucje dat ik van de vorige eigenaar van mijn auto heb geleerd: knip uit een stukje plastic, bijv. een lege ijsbak (werkt perfect) een aantal stripjes met een breedte gelijk aan de sierstrip, die je er dan dus precies in kan schuiven. Boor daar in het midden een gaatje in, en lijm daar een plastic boutje aan vast (bijv. een kentekenplaatboutje) welke ook door de gaten in de deur passen. Deze zet je dan aan de binnenkant vast met een plastic moertje. Dit zal in ieder geval niet meer loskomen als je auto tijdens een hittegolf in de brandende zon staat.

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

• luuk verburgh (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2011 23:44 #104362 door luuk verburgh (GAST)
Beantwoord door luuk verburgh (GAST) in topic sierlijst amazone
het feit dat ze er maar 3 weken op zitten is dat ik het 3 weken geleden gemonteerd heb. Maar ik krijg ze er met geen mogelijkheid met normale krachten afgetrokken. zitten echt erg vast. de plak industrie heeft de laatste jaren niet stil gezeten ;)
weet zeker dat ze er over 3 jr nog op zitten. maar ieder zijn keuze natuurlijk.

groeten van mij en mijn volvo ('s)

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
03-07-2011 14:44 #104372 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic sierlijst amazone
T Rutten zegt dat hij een amazon heeft uit 1965.Hij bedoelt de smalle lijstjes boven de klink.Hij heeft het immers ook over de bredere lijstjes ,die er al op zitten.Bedoelde smalle lijstjes worden gemonteerd met stalen klemmetjes die worden vastgezet met bijbehorende popnageltjes.Zet ze wel allemaal in dezelfde richting.Ze hebben een boven- en een onderkant.Een amazon van 69 heeft andere lijstjes op dezelfde plaats .Deze zijn boller en worden gemonteerd met plastic klemmetjes.Deze laatste kunnen niet worden gebruikt voor de oudere platte lijstjes.Ik zou ze gewoon op de originele manier monteren.Dus let op de 69 lijstjes zijn anders dan de oudere lijstjes.Waarom? Volvos wegen zijn soms ondoorgrondelijk! Zo hebben ze op het model 69 ook de vorm van de portierklinken aan de buitenzijde gewijzigd.Wie weet om welke reden dit gebeurde mag het zeggen.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD