Behandeling bumperbeugels en binnenkant bumper

• Daan van Oosten Slingeland
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2011 10:51 #103173 door Daan van Oosten Slingeland
Behandeling bumperbeugels en binnenkant bumper is gemaakt door Daan van Oosten Slingeland
Een tijd geleden bleken mijn bumpersteunen achter volledige doorgerot en heb ik mijn bumper en trekhaak verwijderd. Het is een wonder dat deze niet vanzelf zijn losgekomen, want het hing zowat letterlijk aan een hoopje roest bijeengehouden door een dikke laag teer.

Sinds kort ben ik de gelukkige bezitter van een lasapparaat en ik ben van plan nieuwe bumpersteunen te gaan plaatsen. Maar voordat de bumper erin komt, lijkt het mij verstandig de binnenkant van de bumper en de beugels te behandelen. Deze zijn ooit behandeld met een zwart verf-achtig product, ik vermoed Hamerite. Bij de bumper zitten er echter alweer heel veel blaasjes onder, en de beugel heeft veel roest.

Ik ben van plan beide eerst grondig te schuren met een lamellenschijf tot het metaal, en vervolgens weer te behandelen. Ik ben er nog niet helemaal uit waarmee... Heeft iemand hier een mening over?

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ed van der Zee
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
25-05-2011 19:55 #103181 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Behandeling bumperbeugels en binnenkant bumper
Binnenkant bumper zouik helderetectylgebruiken, bumpersteunen zelf is kaalslijpen en hamerite een goede keuze. Probleemvanwegrottenis vaak een tedikkelaagtectyl en verstopt raken van water afvoer kanalen. Goed product voor holle ruimtes is Waxoil.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD