Nieuwe voorruit al gescheurd! Eigen risico verzekering?
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Nadat ik in Maart voor het eerst de weg op ging, begon de ruit al te scheuren! Het frappante is dat de binnenste ruit aan het scheuren is. Eerst was het ongeveer 5cm, nu loopt hij tot onder aan de ruitenwisser. Toch zonde als je 180euro voor een nieuwe ruit betaald.
Nu is mijn vraag: Wie heeft er ervaring met ruitschade icm GIO? De 1800 is er allrisk verzekerd. Bij eigenrisico zie ik in de voorwaarde 225euro staan. Dan kan ik er natuurlijk beter zelf een nieuwe ruit in zetten.
Van een vriend begreep ik dat sommige glasherstelbedrijven het eigenrisico overnemen. Wie weet hier meer over!?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
groeten, Rob Spoon
www.uwbouwmeester.nl
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Rob Spoon" schreef:
Dat is kl*te, Boele. Ik heb net een flinke ster laten plakken bij Carglass. Niets verder over gehoord, klein casco verzekerd.
Inderdaad! Zeker omdat zon ruit niet geplakt zit, heb ik het vermoeden dat het een 'slecht' exemplaar is.
Inmiddels al gevonden dat harskern vaak gratis is, alleen een harskern over 25cm.....
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Je zou de leverancier van de voorruit kunnen vragen of zij wat voor je kunnen betekenen, maar de kans is groot dat ze zullen beweren dat de barst ontstaan is doordat de ruit niet door een officieel-erkend-blabla bedrijf geplaatst is. En bewijs jij dan maar dat dat niet de oorzaak is
Hier: www.gio.eu/sites/gio.eu/files/voorwklass10-2.pdf (voorwaarden 2010)
lees ik dat het eigen risico vervalt als de ruitschade met harsinjectie kan worden gerepareerd.. daarmee zal dan ook bedoeld worden dat bij alle andere ruitschades het eigen risico gewoon geldt; dan is zelf een nieuwe ruit plaatsen inderdaad goedkoper..
Ik zou sowieso eerst proberen of je de leverancier aansprakelijk kunt stellen, een ruit hoort natuurlijk niet na zo'n korte tijd al te barsten. Niet geschoten is altijd mis.
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Auke Baas
-
- Nieuw lid
-
Als ik dat bij Carglas deed betaalde ik 70 Euro eigen risico.
Ze hebben hem er prima ingezet.
Life is too short to drink bad wine
- Marcel van Soest
- Elite lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"M. van Soest" schreef:
Boele, heb dit ook een keer gehad een paar jaar geleden met de combi. Ongeveer 70 euro was ik kwijt en de rest betaalde GIO. Carglass had behoorlijk veel moeite met het er in zetten via het touwtje en de chromen strip, heb toen maar even mee geholpen, Veel carglass medewerkers weten niet hoe dit moet, alles wordt tegenwoordig gekit. Ben daarna nog 2 keer terug geweest omdat de zaak lekte, men kit van binnenuit en het bleef lekken, heb toen zelf de kitspuit maar ter hand genomen en van buitenaf gekit en nu is de ruit lekvrij.
Daar ben ik dus ook bang voor.. Zal 'ns contact opnemen met GIO en het VOD waar ik de ruit een half jaar geleden gekocht heb.
Volgens mij mag je kiezen waar je de ruit laat plaatsen, kan je een gerenomeerd bedrijf zoeken en ze kopen dan een originele Volvo ruit. Dat is toch wel te doen voor 70 euro ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"E.S.G. Zee" schreef:
Volgens mij geldt er een standaard eigen risoco van 70 euro, mijn 960 was WA extra verzekerd en kon gewoon een ruit bij de Volvo dealer laten plaatsen, kostte alleen het eigen risico 70 euro.
Volgens mij mag je kiezen waar je de ruit laat plaatsen, kan je een gerenomeerd bedrijf zoeken en ze kopen dan een originele Volvo ruit. Dat is toch wel te doen voor 70 euro ?
Ed,
Je hebt gelijk!
Vandaag GIO gebeld, kan bij Carglass een nieuwe laten plaatsen. Ik wil natuurlijk wel weer een getinte met blauwe band, kunnen ze niet leveren maar nu lever ik hem zelf aan vanuit het VOD.
Ben benieuwd! Vind die sierlijsten toch altijd een lastige klus.
- Jan Oudijk
- Elite lid
-
Na diverse gebeld te hebben kwam ik terecht bij Otoglas in Beverwijk,en deze (overigens Volvo liefhebber en bezitter van 2 ,544en) heeft mij keurig geholpen .Ik kon kiezen uit het voorruit getind of niet ,de rubbers alles werd verzorgd .ook de afhandeling met de verzekeringsmaatschappij en ik hoefde maar de helft van mijn eigen risico te betalen Dit was 70euro.Gr Jan Oudijk.