Chrome of RVS
- Remon Kosse
- Elite lid
-
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Volgens mij zijn de RVS bumpers alleen als set verkrijgbaar. Er zijn een hoop slecht in elkaar gelaste sets. Wellicht dat andere dit kunnen onderbouwen, ik heb er alleen ervaring mee met de 1800.
De set voor m'n P1800 ligt nog op de plank.
Bij een Amazon zijn er geen steuntjes in gelast, dus daar is het een kwestie van pasvorm.
In eerste instantie was die niet heel erg goed, maar na wat prutsen zit hij er nu wel netjes onder.
Mijn nieuw aangeschafte chrome bumpers hadden het nog geen twee jaar volgehouden, terwijl die een stuk duurder waren dan de RVS variant. Mijn voorkeur gaat dus ondanks de mindere pasvorm uit naar RVS.
Wel zou ik dan inderdaad de bumper in z'n geheel door RVS vervangen.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
" Kosse" schreef:
Dank voor de reacties. Dat de RVS bumper niet helemaal op en top past dat wist ik niet. Mijn bedoeling is inderdaad om of helemaal chrome of helemaal RVS te monteren. Maar gezien de reactie van Lars dat zijn nieuwe chrome na 2 jaar ook begint te bobbelen nijg ik steeds meer naar de RVS bumper.
+ het feit dat je verchromen niet voor 750euro gedaan krijgt.
- Remon Kosse
- Elite lid
-
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
De "nieuwe" chrome bumpers zijn vaak van slechte (taiwan) kwaliteit waardoor nu RVS plotseling populair aan het worden is.
Er zijn zelfs aanbiedingen op bv marktplaats waarbij mensen hun oude bumper aanbieden vanwege hun aanschaf van RVS.
Het RVS blijft replica en is in het begin heel glimmend mooi maar blijft dat niet tenzij je dat steeds bijhoud.
Mijn bumpers zijn ook niet perfect, zij is immers al 44 jaar oud........
gr marcel
Amazon Combi '66
" Kosse" schreef:
Even aan het zoeken geweest naar de RVS bumpers. Nu biedt volvoklasiekeronderdelen.nl een RVS bumper in delen aan terwijl Nordicar een kant en klare bumper aan biedt. Zijn deze allebei hetzelfde of zit er verschil in?
Volgens mij is het uiteindelijk een en dezelfde leverancier, nl. Harrington .
Misschien dat Nordicar hem al even voor je in elkaar zet, zodat je en strakke en goed aansluitende bumper krijgt.
Het meeste werk is uiteindelijk toch om hem met de juiste vulplaatjes strak op je Amazon te krijgen.
Maar met een in elkaar gezette bumper sla je de frustratie van niet perfecte pasvorm in elk geval over.
Ons eigen VKO heeft de bumperset RVS voor de sedan niet in de lijst staan, maar is vast leverbaar.
Mijn RVS voorbumper zit er nu bijna twee jaar op en is nog een stuk mooier dan de chroom variant na twee jaar.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-