Alternatieve revisie deurstop 544?

• Maikel van de Sande (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-03-2011 23:32 #101758 door Maikel van de Sande (GAST)
Alternatieve revisie deurstop 544? is gemaakt door Maikel van de Sande (GAST)
Hoi,

Beide portieren van mijn Kattenrug blijven niet openstaan en gaan zo ver open dat ze de carrosserie raken. Nu ik de deurstop heb gedemonteerd zie ik dat het ijzeren deel wat de deur moet borgen bij het openstaan er op zich niet slecht uit ziet, maar rondom ruim 1 mm speling heeft als ik hem in het borghuis steek. Die doet dus niks. Daarnaast zitten er ronde rubbers op de deurstop om hem aan het einde tegen te houden. Deze is aan een kant gescheurd en ontbreekt volledig aan de andere kant. Nu zijn beide delen (ijzeren deurstop en de rubbers) niet meer leverbaar zover ik kan nagaan. Heeft iemand een alternatief? Ik ben vast niet de eerste met dit probleem, maar kan er op het forum niets over terugvinden.

Hoor graag, alvast bedankt!

Groet, Maikel.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2011 09:28 #101928 door Maikel van de Sande (GAST)
Beantwoord door Maikel van de Sande (GAST) in topic Alternatieve revisie deurstop 544?
Zelf opgelost, onderwerp mag gesloten worden.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-04-2011 09:47 #101929 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Alternatieve revisie deurstop 544?
We zijn natuurlijk wel benieuwd hoe je het dan opgelost hebt! Liefst met wat fotootjes..

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-04-2011 11:09 #101931 door Maikel van de Sande (GAST)
Beantwoord door Maikel van de Sande (GAST) in topic Alternatieve revisie deurstop 544?
Hoi Erik,

De rubberen deurstop heb ik nagemaakt uit PU bussen die ik nog had liggen. Het borghuis heb ik opengemaakt, daar zitten veertjes in die gebroken waren. Ook die heb ik nagemaakt uit verenstaal. Alles mooi schoongemaakt, ingevet en weer in elkaar gezet. Werkt als nieuw! Heb geen foto's gemaakt en alles zit al weer dicht.

Groet, Maikel.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD