Kenteken Duett bij chassis of koets?

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
06-03-2011 16:25 #101211 door Lars Rengersen
Kenteken Duett bij chassis of koets? is gemaakt door Lars Rengersen
Een Duett is deelbaar, dus de vraag is, waar hoort het kenteken bij.
Bij het chassis of de koets?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2011 09:32 #101224 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Kenteken Duett bij chassis of koets?
Het kenteken hoort bij het chassisnummer. Je kunt theoretisch alles aan chassis en koets vervangen zolang je het originele stukje plaat/balk met chassisnummer maar behoudt.

Maar het is weer niet toegestaan om het stukje plaatwerk met chassisnummer uit auto A te slijpen en in auto B in te lassen. Het verschil is juridisch een vaag gebied..

Ik heb een Peugeot restaurateur gezien die van 2 of 3 auto's 1 goeie maakte, die had de RDW erbij gehaald die vervolgens aan allerlei chassisdelen van de verschillende auto's een soort zekeringplaatje hing, zodat achteraf duidelijk zou zijn welke chassisnummers waren gebruikt. Dit alles om er zeker van te zijn dat de vrij zeldzame variant die hij aan 't bouwen was uiteindelijk gewoon een goedgekeurd kenteken kon krijgen.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-03-2011 09:39 #101225 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Kenteken Duett bij chassis of koets?
Bedankt voor de info en het voorbeeld!
Het chassis heeft ook een nummer, maar dat is in dit geval volgens mij meer een body nummer dan een chassisnummer.
Het chassisnummer zoals vermeld staat op het kenteken staat ingeslagen in de koets.
Daarmee hoort het kenteken in dit geval dus bij de koets.

• Jan van Vliet
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
08-03-2011 00:23 #101258 door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic Kenteken Duett bij chassis of koets?
Hallo Lars.
Ik denk dat het iets genuanceerder ligt. Lees hierover maar eens de site van de RDW.
Voor zover mij bekend verdeelt de RDW voor bepaling van de identiteit de auto in 3 categorieën. Deze zijn volgens mij; de aandrijflijn; het chassis en de koets. Bij grote veranderingen aan de auto moeten twee van de drie categorieën aanwezig blijven wil men bereiken dat de identiteit behouden blijft.
Aanleiding tot deze maatregel was het feit dat vaak (in het buitenland) een oldtimerchassis gekocht werd met daarin het ingeslagen chassisnummer. Op dit chassis werd een moderne aandrijflijn en nieuwe koets geplaatst waarna men met de nieuw opgebouwde auto naar de keuring ging met overlegging van de oldtimerpapieren. Het is duidelijk dat die nieuw geconstrueerde auto niet het karakter meer had van een oldtimer.
Om dergelijke praktijken te voorkomen heeft de RDW de maatregel ingesteld dat twee van de drie categorieën behouden moet blijven als men de op het kenteken vermelde identiteit wil behouden.
Dus kijk uit bij het grootschalig samenstellen van een auto met diverse gedeelten.
Wil je een auto samen stellen of opbouwen of wordt een stuk vervangen waarin het chassisnummer geslagen is,ga dan eerst naar de RDW. Deze hangt er dan na controle en goedbevinden van de identiteit een merkteken in dat na de aanpassing/restauratie/ombouw weer door de RDW verwijderd wordt .
m.vr.volvo gr.
Jan

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD