Caravanspiegels voor mijn amazon

• Bas Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-02-2011 11:59 #100105 door Bas Jansen
Caravanspiegels voor mijn amazon is gemaakt door Bas Jansen
Om mijn caravan, een constructam condor, achter mijn amazon te kunnen hangen en veilig ermee te kunnen rijden heb ik caravanspiegels nodig. Onderzoeken bij Volvodealer en automaterialenzaken en klassiekerdepot hebben mij tot nu toe geen zicht gegeven op handige en technisch nette oplossingen. Opzetspiegels op de deurspiegels passen van geen kant en ook de spiegels die op de voorschermen én onder de motorkap bevestigd worden zijn qua afmetingen zo afwijkend dat daar niet een twee drie een oplossing mee te realiseren valt. Toch moeten er binnen de VKV eenn aantal amazonbezitters zijn die dit probleem op de een of andere wijze opgelost hebben. Wie kan mij raad geven of anderszins helpen?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-02-2011 12:41 - 01-02-2011 20:31 #100106 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Ik heb gezien dat Morgans chromen buitenspiegels hebben die met de steel verstelbaar zijn. Misschien zijn deze spiegels een oplossing voor dit probleem.
Informeer eens bij de importeur van Morgan.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:
Laatst bewerkt 01-02-2011 20:31 door Siang Phoa.

• 11654-dummy
  • Elite lid
  • Elite lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Meer
01-02-2011 18:15 #100114 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
hoi,
ik gebruik op mijn amazon gewoon de moderne caravan spiegels. dat zijn die goedkope met van die rubber banden.
ik klem die gewoon op de spiegels. werk perfect staat misschien niet zo mooi maar is wel functioneel.

cees

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-02-2011 19:53 #100119 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Ik heb de standaard caravanspiegel die over het spatbord en onder de motorkap grijpt een beetje verbouwd. Rijd daar al 20 jaar met volle tevredenehid mee rond.

• Bas Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
03-02-2011 13:14 #100179 door Bas Jansen
Beantwoord door Bas Jansen in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Bedankt voor jullie reacties tot nu toe. Het sterkt mij in de gedachte dat er dus wel oplossingen te vinden zijn. Reacties verhalen over standaard spiegels en aanpassingen. Mij is gebleken dat nou juist standaardisatie van caravanspiegels ver te zoeken is. Elke dealer heeft zo zijn of haar eigen merkgebonden oplossing hetgeen betekent een grote variatie aan spiegelconstructie en afmeting. Ik kan dus onmogelijk nagaan welke "standaard" spiegel bedoeld werd in jullie reacties. Ook aanpassingen zullen er zijn in vele vormen en uitvoeringen, wat is er precies aangepast , met welke materialen en met welke constructies. Om verder te komen zou ik het heel fijn vinden als in jullie mij meer details kunnen geven waarmee ik daadwerkelijk aan de slag kan. Alvast bedankt voor jullie reacties.

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2011 23:20 #100300 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Ik ben al heel lang in het bezit van 2 sets van 2 verchroomde originele- ingenieus gebogen- volvo stangetjes,die na het losschroeven van het schroefboutje op de originele spiegelhouder(amazon) geplaatst kunnen worden tussen de spiegelhouder en armpje dat nog op het portier zit.Hierdoor verandert de gewone spiegel in een caravanspiegel.Ik verkoop -hoewel ik twee setjes bezit-deze spullen niet,maar ik kan ze bij voldoende belangstelling wel namaken.Ze worden dan wel niet verchroomd,maar dat lijkt me ook niet zo noodzakelijk voor het functioneren.Het is wel van belang ,dat je de originele volvospiegels hebt en niet de imitatiespiegels- die helaas ook in de handel zijn- en waarin je ook zonder caravan al niets kunt zien.Voorts is het een vereiste,dat het schroefboutje op de spiegelhouder nog los wil (kopervet smeren).Tijdens de kampeerweekenden van de vereniging zijn de bedoelde stangetjes al vaak bewonderd.Ik heb ze verder nog nooit ergens gezien.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
07-02-2011 23:51 #100303 door Siang Phoa
ter illustratie:

Bijlagen:

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2011 11:11 #100311 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Ja,dat zijn ze!Waar is die foto gemaakt Siang ? Ik ben dus kennelijk niet de enige die de stangetjes heeft!

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
08-02-2011 13:59 #100312 door Siang Phoa
De afbeelding heb ik gevonden in het ultieme boek (Deens helaas) over de Amazon, geschreven door Kim Frandsen met Ole Callesen.

Forgalet Motorploven
ISBN 87-91427-13-4

Bijlagen:

• Bas Jansen
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-02-2013 21:21 #100541 door Bas Jansen
Beantwoord door Bas Jansen in topic Caravanspiegels voor mijn amazon
Beste Klassieker vrienden,
Sinds de plaatsing van mijn eerste vraag over de caravanspiegels voor mijn amazon ben ik met de adviezen en informatie verder gekomen. Inmiddels heb ik via marktplaats een geschikte set spiegels kunnen kopen. Het zijn makkelijk verwijderbare spiegels die op de voorschermen geplaats worden met 3 steunpunten, 2 in de spleet tussen motorkap en voorscherm en 1 op de rand van de wielbak. De beugels waarmee twee poten onder de motorkap opgesloten worden zijn nu in de maak.
Wat mij betreft is mijn puzzel dus opgelost en wil ik hiermee de discussie sluiten. Hartelijk dank nogmaals voor de gegeven reacties. En wellicht tot ziens in het kampeerweekend van onze club.
Groet,
Bas.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD