Trekstang met knop Amazon Voorklep

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-01-2011 10:27 #99615 door Ronald Menges
Trekstang met knop Amazon Voorklep is gemaakt door Ronald Menges
De draad van de trekstang is afgebroken Nu zag ik in de VOD lijst een vervanger (666595), maar daar zit geen lange draad aan. Dan kan je dus net zo goed een draad aan je oude vastmaken. Ik vroeg me af of de oude draad niet los te branden is uit het oude staafje. Wie heeft hier ervaring mee? Of smelt dan de knop?
Groet, Ronald

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-01-2011 10:47 #99671 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Trekstang met knop Amazon Voorklep
Bij mijn Amazon is de kabel naar de motorkap ook eens gebroken. Op 't moment dat de kabel brak zat de motorkap dicht, maar als je niet te dikke vingers hebt kun je door de grille net bij de ontgrendeling en de motorkap dus op die manier open krijgen. Anders moet je eerst de grille even losschroeven (sowieso aan te raden, want je vingers door de grille duwen lukt wel.. ze er weer uit krijgen is een tweede..)

Er zitten in het staafje twee gaten. Daarin zit de kabel en die is ter hoogte van die twee gaten platgeslagen (en dus dikker gemaakt zodat hij blijft zitten). Ik heb met een boortje die twee verdikkingen uitgeboord, daarna kon ik de kabel er zo uit halen. Daarna de nieuwe kabel erin zetten en dan op een creatieve manier die verdikkingen er weer in zien te krijgen..

Hoe je dat het beste kunt doen weet ik niet; ik heb de kabel simpelweg vervangen door ijzerdraad van dezelfde dikte, dat door die gaten in het staafje gewurmd, een soort knoopje in het ijzerdraad gelegd, strakgetrokken en afgeknipt. Werkt (tot nu toe) perfect.

Met branden krijg je de kabel niet los.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

• Ronald Menges
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
19-01-2011 18:59 #99750 door Ronald Menges
Beantwoord door Ronald Menges in topic Trekstang met knop Amazon Voorklep
Dank je wel voor dit antwoord. Ik snap nu hoe het vastzit en ga dit zeker toepassen.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-01-2011 09:45 #99801 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Trekstang met knop Amazon Voorklep
ha ronald, bij mij is hij ook eens gebroken, ik heb de draad ook vervangen door een met kopervet gevette ijzerdraad, als borging een kroonsteentje gebruikt. ( elektriciteits-snoer te verlengen). daar de isolatie afgehaald, en met de twee schroefjes vast zit het als een huis.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD