SIERLIJSTEN MONTEREN
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
09-12-2010 12:53 #98671
door Bart Lasscher
SIERLIJSTEN MONTEREN is gemaakt door Bart Lasscher
Hallo beste Volvo freaks,
Wie kan mij vertellen hoe ik de sierlijsten rond de ruiten het gemakkelijkst kan monteren, van een PV544 ruiten zijn met nieuwe rubbers geplaatst.
Groet Bart
Wie kan mij vertellen hoe ik de sierlijsten rond de ruiten het gemakkelijkst kan monteren, van een PV544 ruiten zijn met nieuwe rubbers geplaatst.
Groet Bart
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Robert van Es (GAST)
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-12-2010 07:33 #98801
door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic SIERLIJSTEN MONTEREN
Hoi Bart,
Ik kan alleen mijn ervaring met die van de Amazon delen, maar ik heb zo'n idee dat die volgens hetzelfde principe gaan (de lijsten moet je in een, zeg maar, flapje van het rubber zien te schuiven).
Ik heb hiervoor hetzelfde principe gebruikt als voor het inzetten van de ruit zelf:
Dun waslijn of andersoortig sterk draad diep in het rubber gestopt, het rubber ingesopt met een wasmiddeloplossing, en dat voorzichtig de lijst monteren door gelijktijdig de draad eruit te trekken en de lijst erin te duwen. Wees voorzichtig, de lijst is niet al te stijf/sterk en knikt zo als je te veel kracht uitoefent.
Het is een klere-werkje wat je het beste met z'n 2-en kan doen. In je eentje is het echt prutsen, maar dat lukt uiteindelijk ook.
suc6,
Robert
Ik kan alleen mijn ervaring met die van de Amazon delen, maar ik heb zo'n idee dat die volgens hetzelfde principe gaan (de lijsten moet je in een, zeg maar, flapje van het rubber zien te schuiven).
Ik heb hiervoor hetzelfde principe gebruikt als voor het inzetten van de ruit zelf:
Dun waslijn of andersoortig sterk draad diep in het rubber gestopt, het rubber ingesopt met een wasmiddeloplossing, en dat voorzichtig de lijst monteren door gelijktijdig de draad eruit te trekken en de lijst erin te duwen. Wees voorzichtig, de lijst is niet al te stijf/sterk en knikt zo als je te veel kracht uitoefent.
Het is een klere-werkje wat je het beste met z'n 2-en kan doen. In je eentje is het echt prutsen, maar dat lukt uiteindelijk ook.
suc6,
Robert
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 10:43 #98885
door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic SIERLIJSTEN MONTEREN
Robert
Bedankt voor je reactie, met een touwtje heb ik ook geprobeerd ging niet heb nu een stukje gereedschap gemaakt om het rubber om te halen en tegelijk in de fels rand te laten glijden gaat perfect 0.5 uur voor een zijde dus dit is de oplossing .
Groet Bart
Bedankt voor je reactie, met een touwtje heb ik ook geprobeerd ging niet heb nu een stukje gereedschap gemaakt om het rubber om te halen en tegelijk in de fels rand te laten glijden gaat perfect 0.5 uur voor een zijde dus dit is de oplossing .
Groet Bart
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 12:19 #98886
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic SIERLIJSTEN MONTEREN
Als dit een oplossing is, graag een paar foto's, eventueel met uitleg.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Bart Lasscher
- Premium lid
-
Minder
Meer
17-12-2010 12:46 #98887
door Bart Lasscher
Beantwoord door Bart Lasscher in topic SIERLIJSTEN MONTEREN
Beste allemaal
Zo gauw ik wat meer tijd heb zal ik dat even doen.
Groet Bart
Zo gauw ik wat meer tijd heb zal ik dat even doen.
Groet Bart