gaten dichten in carrosserie
- Jan Dragt
- Junior lid
-
Minder
Meer
19-10-2010 10:24 #97040
door Jan Dragt
gaten dichten in carrosserie is gemaakt door Jan Dragt
Mijn 444 uit 1956 is ooit eens voorzien van extra sierlijsten op spatborden, deuren en motorkap. Die sierlijsten zijn niet origineel en gaan er dus af. Hoe kan ik de gaatjes waar de klemveren in hebben gezeten nu het beste dichten? Moet ik alles dichtlassen of is er een eenvoudiger manier?
Gr. Jan
Gr. Jan
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-10-2010 12:26 #97044
door Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Beantwoord door Rudi in topic gaten dichten in carrosserie
Als hij nog gespoten moet worden (waarvan ik uitga) zie ik dichtlassen als enige zinvolle manier. Een koperplaatje aan de achterkant houden zodat de smelt niet wegvloeit en ze dan voorzichtig dichtlassen (dus niet te lang met grote hitte maar met afkoeltijd na elk stukje lassen om verwerpingen in de plaat te vermijden). Daarna gladslijpen, als het goed gedaan wordt is er amper plamuur nodig en is er later niets meer van te zien.
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
- Jan Dragt
- Junior lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 15:48 #97206
door Jan Dragt
Beantwoord door Jan Dragt in topic gaten dichten in carrosserie
Daar was ik al bang voor. Vervorming van het plaatwerk is mijn grootste angst. Het zijn meer dan 30 gaatjes, dus daar gaat nog wel wat tijd in zitten.
- Jan van Vliet
- Elite lid
-
Minder
Meer
22-10-2010 22:24 #97218
door Jan van Vliet
Beantwoord door Jan van Vliet in topic gaten dichten in carrosserie
Wat ik altijd doe bij laswerk aan de carrosserie is het direct koelen met perslucht. Dus gewoon het pistool op de luchtslang en blazen direct nadat je gelast hebt.En verder niet veel in 1 keer lassen. Plaat goed schoon maken. Geen roest of verfresten want dat wordt alleen maar spetteren.
Verder kun je als je het niet vertrouwd een natte zeem met enkele magneten rond de te lassen plek op de plaat vast zetten.
Verder kun je als je het niet vertrouwd een natte zeem met enkele magneten rond de te lassen plek op de plaat vast zetten.