waterdicht maken

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2001 17:49 #57792 door
waterdicht maken is gemaakt door
Na de restautatie blijkt mijn amazone niet meer geheel droog te blijven. Een groot deel van het probleem kan ik oplossen met het opnieuw kitten van de voorruit, maar ook de deuren met nieuwe rubbers blijken wel wat water door te laten. Zijn hier handigheden voor?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-02-2001 20:37 #57808 door
Beantwoord door in topic waterdicht maken
Tja Joep, een vergelijkbaar probleem heb ik ook gehad. Nou zit er origineel een rubber achter het spatbord dat opspattend water vanaf de voorwielen tegenhoud. (zie onderdeelboek, groep 8b, pag. 2 onderdeelnummer 661987). Als dat rubber er niet meer zit dan spat water tegen de voorkant van de deur. Het deurrubber loopt over de scharnieren heen waar water gemakkelijk achter het rubber binnen kan komen. Afgezien van andere mogelijkheden (slechte passing van de deur in de sponning) is dat misschien een mogelijke oorzaak.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-02-2001 13:46 #57807 door
Beantwoord door in topic waterdicht maken
Controleer ook even het afvoerpijpje helemaal onder in de kachel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-03-2001 20:53 #57806 door
Beantwoord door in topic waterdicht maken
Na het opnieuw plaatsen van rubbers heb ik voor de zekerheid deze aan de oppervlakte nogmaals afgekit. Is wel even een vervelend karwei maar het succes is goed. Na het plaatsen van nieuwe deurrubbers moet je wel aadacht besteden aan de rubbers bij de scharnieren van de deur. Ter plaatse zit daar geen rail en moet je h.e.e.a. afkitten of afplakken met goede tape. Als je pech hebt loopt het water van de dakrail via de scharnieren naar binnen. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.