rooster radiator amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2001 12:37 #57735 door
rooster radiator amazon is gemaakt door
Ik ben bezig (zoals velen) mijn Amazon na het spuitwerk weer op te bouwen. Hierbij kom ik ook het rooster (2x) dat voor de radiator geplaatst wordt en ook het embleem herbergt.De roosters zijn nog zoals ze bij aankoop waren, hier en daar roest door de erop gespoten zilververf.Kan iemand mij vertellen hoe de roosters origineel zijn afgewerkt? Is dit inderdaad zilververf, of waren er misschien andere roosters van aluminium zoals vele sier-onderdelen aan de Amazon?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-04-2001 23:05 #58026 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Beste Arno,voor het bepalen van jouw grille type is het van belang dat je aangeeft om welk bouwjaar het gaat, voor 1962, van 1962 tot 1964 of na 1964.Siang Phoa,ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2001 20:09 #58025 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
aluminium met een soort chroom erop geanodiseert gaat vaak goed schoon met een schuursponsje of pannenspons.poetsze..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2001 20:15 #58024 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Siang,De Amazon is uit 1963.Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2001 20:16 #58023 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Als het zo zou zijn, geen probleem ermee, ik heb de rest ook geschuurd gepolijst en gepoetst. Maar de grille laat roest zien, moet dus ijzer zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-04-2001 22:48 #58022 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Beste Arno,zo goed mogelijk ontroesten en ontvetten, stralen is het beste, daarna behandelen met zilverkleurige Hammerite, vanwege de roest werende eigenschappen.Siang Phoa,ksphoa@interestate.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 13:17 #58021 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Siang,Hartstikke bedankt. Het is dus origineel ook geverfd geweest. Goed idee, hamerite was ik bijna vergeten. Perfect.Overigens, bij het schuren/polijsten van aluminium (heb ik voorheen vaker gedaan) krijg je normaal een faze in het aluminium dat het oxide gaat overheersen en het bewerken stroef gaat en bovendien het materiaal dof wordt. Het leek mij een probleem van zuurstof (oxide) en dus heb ik geexperimenteerd hoe de zuurstof tijdens het bewerken weg gehouden kan worden. Het gaat eenvoudig door het materiaal altijd nat te houden met olie. Werkt perfect en blijft glanzen.Groeten,Arno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-04-2001 22:38 #58020 door
Beantwoord door in topic rooster radiator amazon
Siang, kan het zijn dat bij de 1967 types kaal aluminium gebruikt is? Ik heb nml. het idee dat ide van mij dat heeft. Theo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.