bumpers nieuw of verchromen?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-05-2001 12:09 #57703 door
Ik denk dat iemand anders ook al voor deze keuze heeft gestaan en dat de uitkomst van die afwezig waarschijnlijk gebaseerd is op het financiele plaatje.Wie heeft de boel opnieuw laten verchromen, waar moet je zoal op letten en welke (atronomische) prijs kun je zoal verwachten. Welk voorwerk kun je zelf al doen om de kosten te drukken.Of moet ik het verchromen vergeten en een nieuw "setje" bestellen?Derde optie: beetje beschadiging is geen ramp, oude bumper in redelijk toestand terug krijgen en roest spots stopzetten/weghalen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
04-05-2001 15:20 #58137 door
Beantwoord door in topic bumpers nieuw of verchromen?
Over het chroomwerk van nieuwe bumpers zijn niet altijd de beste ervaringen te horen. Pas dus even op met nieuwe. Let er wel op dat de chroomlaag dun is dus je ziet er alles door. Slecht voorwerk wordt afgestraft. Goede ervaringen hoor je over Heychroom in Amsterdam. Het mooiste is eerst verkoperen daarna verchromen. Misschien Bumpers uit Amerika (zie Joost uit Deventer).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2001 10:19 #58136 door
Beantwoord door in topic bumpers nieuw of verchromen?
Mijn bumpers waren 2 jaar geleden opnieuw verchroomd. Een paar weken geleden parkeer ik de achterbumper tegen een lantaarnpaal. De bumper kon voor 500 gulden worden uitgedeukt, maar ik heb gisteren een nieuwe gekocht, voor F 360,- (!!!). Maar ik kon wel zien dat de nieuwe van mindere kwaliteit was dan de gedeukte. De oude bumper was nl. aan de binnenzijde voorzien van een speciale coating waardoor roest en verweer aan de binnenzijde van de bumper (en waar je dus niet bij kan komen)voorkomen wordt. Mijn nieuwe bumper is aan de binnenzijde meeverchroomd (dof)dus ik heb de boel van binnen in de vaseline gezet. Overigens heb ik mijn bumpers geheel in de vaseline staan (om de 4 weken weer nieuwe laag). Het ie het behoud van het materiaal. En voor officiële gelegenheden en foto's poets ik ze op en dan blinken ze.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-05-2001 10:20 #58135 door
Beantwoord door in topic bumpers nieuw of verchromen?
Mijn bumpers waren 2 jaar geleden opnieuw verchroomd. Een paar weken geleden parkeer ik de achterbumper tegen een lantaarnpaal. De bumper kon voor 500 gulden worden uitgedeukt, maar ik heb gisteren een nieuwe gekocht, voor F 360,- (!!!). Maar ik kon wel zien dat de nieuwe van mindere kwaliteit was dan de gedeukte. De oude bumper was nl. aan de binnenzijde voorzien van een speciale coating waardoor roest en verweer aan de binnenzijde van de bumper (en waar je dus niet bij kan komen)voorkomen wordt. Mijn nieuwe bumper is aan de binnenzijde meeverchroomd (dof)dus ik heb de boel van binnen in de vaseline gezet. Overigens heb ik mijn bumpers geheel in de vaseline staan (om de 4 weken weer nieuwe laag). Het ie het behoud van het materiaal. En voor officiële gelegenheden en foto's poets ik ze op en dan blinken ze.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.