afwerk-bies amazon

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2001 12:35 #57652 door
afwerk-bies amazon is gemaakt door
Ik ben aan de laatste delen van mijn Amazon (P130) bezig en heb de deurpanelen voor er mooi in zitten en ben begonnen met de panelen achter. Schoon gemaakt, de asbakjes opgeknapt de klemmetjes weer op hun plek en er in gezet. Op zich niets vreemds aan, maar in de verticale stuk deurstijl naast het paneel zit een dikke kartonne strip met spijkertjes (valt deels onder het paneel). Nu heb ik al de afwerkbies (rol met stof om rubber) voor bovenlangs de dakrand/hemel en deze is zodanig ook in het onderdelen boek terug te vinden, maar voor het genoemde verticale stukje is er niets te zien in de tekeningen. Ik heb het vermoeden dat hier ook een soortgelijke (zoniet dezelfde) afwerking als langs de hemelrand zou moet zitten. Kan iemand mij vertellen wat er hoort te zitter op de plek met spijkers en karton strip. Kan ik het ergens terugvindinge in een tekening of foto?Bij voorbaat dank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-06-2001 22:23 #58260 door
Beantwoord door in topic afwerk-bies amazon
Die bies loopt helemaal rond in de deuropening. Waar je dat karton ziet kun je de bies vastzetten met nietjes, punaises of iets anders, op de overigestukken moet je het stukje plastig geleideprofiel van de oude band afhalen. Hopelijk heb je dat bewaard, want dat is niet meer leverbaar. Dat plastic hoekprofiel moet je dan aan de stoffen band laten naaien en dan kun je weer gaan monteren.succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2001 09:02 #58259 door
Beantwoord door in topic afwerk-bies amazon
Al een stukje verder bedankt. Maar ik weet uit de tekening dat er 1 bies van voor naar achter loopt en er staat niets over dat verticale stijl stukje. Hier wordt de bovenste helft afgedekt door een metaal strip. Moet ik het onderste stuk afwerken met een stukje bies en het door jou beschreven plastic reepje (hangt nog in de garage)? Heb je toevallig een tekening of afbeelding?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2001 20:02 #58258 door
Beantwoord door in topic afwerk-bies amazon
Arno,Ik neem aan, dat je het vertikale deel van de deur bij de scharnieren bedoeld. De bekleedde bies loopt vanaf je voeten tot helemaal achter. Aan de voorzijde, bij het kartonnen afdekking van het voorscherm, zit de band geklemd tussen het metalen stripje met "spijkertjes" in. Dan (naar boven toe) geklemd tussen het plaatje dat het dashboard vastzet bij de deurstijl. Dan verder omhoog vastgezet met de raamstijlafdekking en dan bij het hemeltje. Als je een vierdeurs hebt, zit er geen bies op de stijl tussen de deuren. Ik hoop dat je er wat aan hebt.Joep

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-06-2001 20:17 #58257 door
Beantwoord door in topic afwerk-bies amazon
Joep, helaas is het door jou beschreven gedeelte duidelijk in de boeken te vinden. Ik ben eigenlijk op zoek naar informatie mbt het verticale stuk net achter de voorstoelen. Zeg maar in het verlengde van het hangend handvat voor de achter passagiers. Hiervan wordt namelijk het bovenste deel afgedekt door een metaalstrip en zitten er op het onderste deel een rij spijkers (verticaal) die net onder/langs het kunstleren paneel van de achterpasagiers loopt (verticaal).Kun je me verder helpen...een foto misschien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-06-2001 12:02 #58256 door
Beantwoord door in topic afwerk-bies amazon
Kan iemand mij verder helpen. Gewoon even in je eigen P130 kijken wat er naast het kunstleren achterpaneel zit op het onderste deel van de verticale deurstijl. Een tekening of foto zou geweldig zijn, maar met een goed antwoord kan ik ook verder. Alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.