tips gevraagd voor plaatsing daklijsten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-07-2001 21:07 #57608 door
Op de beurs in September vorig jaar heb ik nieuwe aluminium dak sierlijsten gekocht. Wie heeft er goede tips om deze tere delen te plaatsen? gaarne reacties.Bij voorbaat dank,Paul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2001 13:33 #58379 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Ik heb ze van achteren naar voren geplaatst. Als je klaar bent voel je het in je handen! Je begint achteraan omdat de lijst aan het einde gesloten is en je dus een mooie houvast hebt voor het bevestigen. Vervolgens heb ik de lijst aan de bovenkant over het randje gelegd en hem dan aan de onderkant ook over het randje gelicht. Als je de lijst op de juiste plaats heb zitten als je begint is het echt een fluitje van een cent. Kijk eerst goed of de rondingen kloppen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2001 13:34 #58378 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Ik heb ze van achteren naar voren geplaatst. Als je klaar bent voel je het in je handen! Je begint achteraan omdat de lijst aan het einde gesloten is en je dus een mooie houvast hebt voor het bevestigen. Vervolgens heb ik de lijst aan de bovenkant over het randje gelegd en hem dan aan de onderkant ook over het randje gelicht. Als je de lijst op de juiste plaats heb zitten als je begint is het echt een fluitje van een cent. Kijk eerst goed of de rondingen kloppen....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-07-2001 21:54 #58377 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Beste Dries,Bedankt voor je reactie. Toch nog een paar vragen:- Hoe (waarmee)licht je lijst aan de onderkant over de rand?- Wat bedoel je precies met "kijk of de rondingen kloppen"? de lijst lijkt bij mij een iets andere ronding te hebben dan de dakgoot is dat een probleem?Bij voorbaat dank,Paul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-07-2001 16:42 #58376 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Paul, Deze tere sierlijsten laten zich eenvoudig aanbrengen. Inderdaad van achter naar voren werken. Alles gaat met de hand. Vandaar de opmerking dat je het voelt aan je hand. Aan de bovenzijde opleggen en dan gewoon met handkracht naar onder opdraaien/klikken. Het kijken of de ronddingen kloppen denk k, dat Dries bedoeld, dat je op moet letten, dat je de lijsten goed plaatst. Achter heeft een anderen bocht dan voor. De ronding kan een weinig afwijken, maar de flexibiliteit van de lijst vangt dat wel op. Vragen verder? Bel me maar. 0599354922Joep Gründemann

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-07-2001 18:53 #58375 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Joep,bedankt voor je aanvullingen.Ik ben ook tot de conclusie gekomen dat aan het uiteinde van de dakgoot de laklaag verdikt is waardoor de lijst niet direct past. nu moet ik niet te overhaast te werk gaan maar rustig de zaak bijwerken. Eerst maar op vakantie. Daarna laat ik nog even weten hoe het is gegaan.Bedankt voor de tips.Paul.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-07-2001 13:04 #58374 door
Beantwoord door in topic tips gevraagd voor plaatsing daklijsten
Paul, sorry dat ik niet eerder gereageerd heb, maar Joep heeft mij prima aangevult en aangevoeld. Inderdaad door het met de hand over het randje werken van de lijst ga je het in je vingers voelen. En met de ronding bedoel ik eigenlijk dat als je de lijst niet perfect in de ronding, zowel voor als achter hebt zitten je uiteindelijk scheef uitkomt en het alleen maar zwaarder gaat. Als je nog niet begonnen bent wens ik je veel succes!!Oh ja nmij mag je natuurlijk altijd bellen, stuur maar even een mailtje. info@volvo-klassiekers.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.