plamuur

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 07:44 #57540 door
plamuur is gemaakt door
1,5 jaar geleden heb ik mijn volvo op een paar plaatsen bijgewerkt met plamuur. Aanvankelijk was er, na lakken, niets meer van te zien (hé, ik wel plamuren hoor!). Langzaam aan echter tekenen de nieuwe plamuurplaatsen zich af: de rand van de plaats zakt lichtjes in.Ik vermoed dat de oorzaak het verschil in samenstelling is tussen de plamuur die je nu koopt en deze van vroeger.Kan iemand dit bevestigen? Zijn er nog andere redenen? En het belagrijkste: hoe kan ik dit vermijden? Kan ik 'oude plamuur' kopen in speciaalzaak of zo?vast bedankt,vlas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 16:25 #58550 door
Beantwoord door in topic plamuur
Waarschijnlijk heb je een gat dichtgeplamuurd. Door het vocht zet het plamuur uit (auto wordt zwanger) en door evt. roestvorming wordt het verder naar buitengedrukt. Remedie: lassen of achterzijde waterdichtmaken met kit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 19:31 #58549 door
Beantwoord door in topic plamuur
nee, geen gat. Het gaat werkelijk over plamuur op mooie harde plaat. Het zijn de contactopppervlakten tussen de oude (originele) plamuur en de nieuwe die na verloop van tijd beginnen wegzakken.Wegzakken dus, en niet opblazen, zoals wanneer er inderdaad roest of water onder de plamuur komt.In extreme gevallen (ik heb ook een peugeot 504C met zelfde gebreken) verschijnen er zelfs scheuren tussen de twee plamuurplaatsen. Ik heb echter ook al verschillende andere auto's opgemaakt die dit niet hebben.?????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2001 18:42 #58548 door
Beantwoord door in topic plamuur
Het verschil in samenstelling is waarschijnlijk, zoals jij zelf zegt, de oorzaak. Plamuur "hecht" toch al slecht op oude plamuurplaatsen. De breuk kan veroorzaakt worden door verschillende uitzettingscoefficienten. Het ene materiaal zet meer uit dan het andere bij temperatuur verhogingen. Een auto staat zo wie zo bloot aan grote temperatuurverschillen. Ook met de oude plamuur,als je die vindt, loop je toch hetzelfde risico. Veel succes Jankees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.