bumper: eerst beugels of alles ineens?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 08:54 #57539 door
Mooie bumpertjes op de kop getikt op de beurs. Bij het bevestigen vraag ik me af of ik niet beter eerst de beugels aan de auto moet bevestigen en hierna de bumper ertegen aan. Of alles in een keer, maar dat is dan wel goed mikken met dat zware ding..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 16:22 #58552 door
Beantwoord door in topic bumper: eerst beugels of alles ineens?
Gewoon eerst in elkaar zetten, alles nog niet helemaal vast zetten zodat het wat eenvoudiger is om te monteren. Bij het definitief vastzetten letten of er geen buitensporige spanningen op de bumperdelen komen, anders komen er haarscheurtjes in het chroom of ze vervormen te veel. Op te lossen met vulplaatjes, evt. ringen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-09-2001 19:39 #58551 door
Beantwoord door in topic bumper: eerst beugels of alles ineens?
Ik zet het eerst helemaal in elkaar. Voorzie een opstapje of klein krukje waar je de volledige bumper op kan laten rusten zodat hij recht tegenover de gaten ligt. Het werkt veel rustiger dan staan houen aan dat gewicht en je vermijd lak van de spatborden ed te beschadigen.Let er in ieder geval op dat je de bumper mooi horizontaal hangt (of net niet als ook je hele auto schuin staat) en dat ook de drie afzonderlijke delen mooi één lijn vormen. Niets zo vervelend als pas na een tijdje te zien dat hij niet mooi hangt en opnieuw te moeten beginnen. Zelf meegemaakt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.