water in kofferbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2001 11:26 #57530 door
water in kofferbak is gemaakt door
Na een fikse regenbui bevindt zich water in de kofferbak (links en rechts). Het water lekt niet via het afsluitrubber maar komt van "elders". Waar zit een mogelijk lek?Bij de sierstrips? Wie heeft ervaring hiermee?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-09-2001 18:22 #58576 door
Beantwoord door in topic water in kofferbak
Dit water komt waarschijnlijk langs je sierstrips naar buiten. Heb ik ook gehad. Gewoon langs de naden en vooral in de hoekje ruitenkit spuiten (van 3M of zo). Dit spul blijft elastisch en werkt dus mee. Werkt perfect. Overtollige kit kun je wegvegen en schoonmaken met terpentine.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-09-2001 12:40 #58575 door
Beantwoord door in topic water in kofferbak
De sierstrips is een mogelijkheid maar het kan ook je ruitrubber zijn. Als je toch bezig bent met ruitenkit kan je meteen ook kit tussen het rubber spuiten. Succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-09-2001 21:07 #58574 door
Beantwoord door in topic water in kofferbak
Lekkage in de Kofferbak komt en kwam nogal eens voor, het volgende te doen/controleren.1 kofferbakrubber2 sluit de kofferbakdeksel wel goed? (geen speling op de sluiting)3 de sierstrip bevestiging op het achterspatbord4 kleine sierstrip bij de achterruit5 achterlichten6 reflektoren onder de achterlichtenOp al deze plaatsen kan er water in de kofferbak komen.De sierstripsbevestiging aan de binnenzijde met kit afkitten, achterlichten en refektoren demonteren en met kit weer monteren.Het kleine sierstripje bij de achterruit demonteren en weer monteren met kit aan de bevestigingsboutjes. (erg lastig klusje)succes Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-09-2001 13:05 #58573 door
Beantwoord door in topic water in kofferbak
HiZelfde probleem! Sierstrips gedicht, rubber gecheckt en de achterlichten en reflectoren gecontroleerd. En nog lekkage, onder de mat, niet erop! Als jij iets hoort.......Anne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-11-2001 20:48 #58572 door
Beantwoord door in topic water in kofferbak
Ik heb een volvo amazon uit 1966 en wil de hoofdkoppelingscilinder vervangen. Het schijnt niet zo'n moeilijke klus te zijn. Is dat zo? En waar kan ik informatie over deze reparatie vinden zodat ik het zelf kan doen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.