lekkende voorruit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-10-2001 18:49 #57474 door
lekkende voorruit is gemaakt door
Net een nieuwe voorruit geplaatst in een 1968 Amazon 2 drs. Ook nieuwe rubbers, maar zoals Haynes al zei... een en ander moet gekit worden. Wat voor Kit gebruik ik hier voor en waar breng ik het precies aan. (terugzetten van de sierlijsten bracht overigens weer minder problemen dan verwacht mee.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-10-2001 11:40 #58736 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Thijs,Er zijn meerdere producten maar belangrijk is dat de kit elastisch blijft, ik gebruik een zwarte kit van 3M, bij ieder goede autohandel te verkrijgen.Ik begrijp de ruit zit er al in.De kit moet aangebracht worden tussen de ruit en het rubber aan de buitenzijde, dit kun je het beste doen met een kitspuit zoals je die in iedere Gamma etc kunt krijgen het liefst een platte vulopening maar een smalle ronde lukt ook.Werk rustig de hele ruit aan de buitenzijde langs tot het helemaal rondom dicht zit.De overtollige kit kun je met een doek met wasbenzine verwijderen.SuccesEd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-10-2001 08:36 #58735 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Tja, inderdaad zit de ruit er al in. Maar mijns inziens is er maar een goede oplossing, ruit weer verwijderen, en helemaal opnieuw beginnen. Volgorde van werken als volgt.Rubber om ruit plaatsen,Sierlijsten monteren,Kit van 3M aanbrengen tussen ruit en rubber,Kit aanbrengen op rubber welke tegen het chassis aankomt. Het beste is om het kit zo aan te brengen dat bij het plaatsen van de ruit het kit de mogelijkheid heeft om naar voren cq naar buiten te schuiven. Beetje lastig om uit te leggen. Tekenen op de site zal wel handig zijn. Wat belangrijk is alle delen wat in aanraking komt met kit dit goed te ontvetten. Een volgens advies, neem er met 2 personen er ruim de tijd voor. Ondanks dat je het heel zorgvuldig uitvoerd moet je niet teleurgesteld zijn dat er toch nog lekkage optreed. Kijk regelmatig onder je vloermat of dit nog droog is. Destijds bij aflevering van nieuwe amazones was met name voorruitlekkage ook al een propleem. De contructie van de ruitsponning is mijns inziens erg critisch. Anders mail even naar rfuncke@home.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2001 15:32 #58734 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
08-10-2001 15:45 #58733 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Antwoord 1 is de juiste manier om een voorruit te monteren, je moet altijd met twee personen zijn en de sierlijst monteer je als de ruit er in zit en afgekit.In de zestiger jaren deden wij het in de garage ook zo.Antwoord 2 is niet echt fout maar als je de ruit eerst inkit en dan gaat monteren wordt het een vreselijke knoei boel.vr gr Kees Vos

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 23:53 #58732 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Ik heb de voorruit ook gekit, met Sikaflex. Superspul, wordt ook voor boten gebruikt. Resten met terpentine verwijderen, het is wel een klus waar je de tijd voor moet nemen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2001 19:10 #58731 door
Beantwoord door in topic lekkende voorruit
Bij classic Repair Parts in Waalwijk maken wij je auto absoluut lekvrij. Wij gebruiken de juiste ruitenkit.Zoveel als noodzakelijk.....zo weinig als mogelijk.Bel eens voor een afspraak.Jacques WagtmansHuub Lomers0416-650263

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.