sloten / inbraak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 12:27 #57468 door
sloten / inbraak is gemaakt door
Hallo, bedankt voor de reacties op onze vorige vraag (over alarmlicht op een combi). Het is dus niet standaard. Voordat we dat gaan installeren zijn er nog wel een paar andere klusjes. <p>Wij vragen ons af wat de ervaringen zijn met de inbreken enzo. Onze auto staat buiten. Maar het is hier geen 'criminele' buurt en de sloten zijn niet zo heel goed meer.<br>Wat heeft de voorkeur, een startonderbreker installeren (met rood knipperlichtje); een geel slot (stang) aan het stuur; een fietsslot aan het stuur of zal men een oldtimer niet zo snel jatten omdat een dief nooit weet of hij het einde van de straat zal halen...<p>We zijn benieuwd of andere volvobezitters ook met dit vraagstuk zitten..<br>Klaas en Roosje

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 12:32 #58752 door
Beantwoord door in topic sloten / inbraak
Mijn oude volvo heeft het helaas niet zo goed getroffen als velen van zijn collegae en staat ook buiten. (ik woon overigens niet in de minst crimenele buurt van NL) Om de auto te beschermen doe ik in principe de deuren nooit op slot, dan hoeven ze geen ruit in te tikken om binnen te kijken. Verder heb ik ergens in de auto een schakelaar gezet tussen de accu en de kabel, mocht iemand proberen te jatten dan start ie dus niet. Wel een lekker goedkope oplossing. Ik denk echter niet dat zo'n zuto snel ontvreemd word, omdat de auto simpelweg teveel opvalt.Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2001 09:35 #58751 door
Beantwoord door in topic sloten / inbraak
Helaas worden ook klassieke auto's gestolen. In Volvo Classics Magazine heb ik zelfs wel eens een relaas gelezen van een Amazonbezitter wiens wilen waren gestolen...Tegen diefstal van de hele auto helpt een startonderbreker het beste. Ik heb zelf een pedalenslot. Is lastiger te verwijderen dan een stuurslot (je kunt het stuur bijvoorbeeld doorzagen) of een slot op de handrem (idem versnellingspook). Van het pedalenslot bestaan verschillende maten, ik heb maat M van het merk Pedal Lock voor mijn Amazon uit 69.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.