verrot jute op de bodem

  • Bezoeker
  • Bezoeker
10-10-2001 20:57 #57463 door
verrot jute op de bodem is gemaakt door
Hallo, wat leuk om zo snel antwoord te krijgen.<br>Zoals de meeste oldtimers <u>lekt</u> ook de onze...<br>Resultaat: natte vloer/bodem.<br>Nou zit er overal een 1 cm dikke laag jute onder de matten en onder de achterbank. Dat wordt nat en gaat rotten. Bovendien houdt het de vochtigheid vast. Waarschijnlijk zal het ook wel flink zuur zijn... een prima klimaatje voor roest. WAAR DIENT DIT SPUL VOOR??<P>Waarschijnlijk bescherming van vloermatten en de bodem zelf ofzo?? Wat gebeurt er als ik het eruit haal?<br>En dan, heeft iemand een tip voor goede verf voor de binnenkant v/d bodem? Ik dacht zelf aan scheepsverf met een menielaag eronder...<br>Tips??<p>Klaas

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-10-2001 10:25 #58771 door
Beantwoord door in topic verrot jute op de bodem
Hoi.De matten zijn voor geluidsdemping en zijn volgens velen inderdaad een goede voedingsbodem voor roest. Ik heb alles er uit gehaald en het metaal in de menie en verf gezet en hierop de originele rubber matten. Zal wel iets meer lawaai opleveren, maar dat neem ik op de koop toen, heeft ook wel wat... :-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-10-2001 13:33 #58770 door
Beantwoord door in topic verrot jute op de bodem
Ik ben ook bezig de bodem aan te pakken. Een TC-lid heeft mij OWATROL aangeraden. Een antiroestmiddel uit de scheepwereld dat erg goed werkt. Op Internet heb ik ook diverse andere autoliefhebbers gevonden die het middel gebruiken (zowel bij Amazon als Citroen). Oa. verkrijgbaar bij Veterancar. Succes! Tim

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
16-10-2001 23:10 #58769 door
Beantwoord door in topic verrot jute op de bodem
Ik heb een blik Owatrol staan, maar ik heb het nog niet gebruikt, want ik dacht dat je er niet overheen kunt lakken. Klopt dat?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-10-2001 11:29 #58768 door
Beantwoord door in topic verrot jute op de bodem
Dat hangt van je verf/lak af. Owatrol (is gewoon lijnolie hoor) wordt op schepen over de roest heen gesmeerd en dat laten ze dan een paar maand intrekken. Het penetreert en isoleert de roest en die bik je er dan af. Vervolgens kan je het schilderen. Het is lijnolie,dus je kan het gebruiken om lakken op lijnoliebasis te verdunnen. Twee componenten kan er niet overheen. Vraag eens in een schilderswinkel die wat voor watersport doet, die kunnen je het volledig uitleggen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2001 10:49 #58767 door
Beantwoord door in topic verrot jute op de bodem
Ik ben mijn achterruit en kofferbak (met nieuw rubber) te lijf gegaan met vloeibaar rubber (Caroflex). t Is rotspul om dr op te krijgen, maar t wordt echt rubber. En wat denk je? GEEN LEKKAGE MEER. Ook bij een 480 turbo-achterklep van een vriend van mij gedaan (onder het rubber) et voila!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.