gebruik tang raamslinger en deurklink

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2001 13:25 #57439 door
Enige tijd geleden heeft Ernst advies gevraagd hoe je de deurklink en raamzwengel kunt verwijderen zonder het gebruik van de speciale tang. Die tang heb ik sinds kort in huis en wil graag een nieuwe deurslinger plaatsen. Maar ja, nu de tang nog op de juiste manier gebruiken! Wat moet ik doen als ik hem eenmaal achter de raamslinger geklemd heb? Graag advies hoe je hem precies moet gebruiken, alvast bedankt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-10-2001 15:35 #58848 door
Beantwoord door in topic gebruik tang raamslinger en deurklink
De tange plaats je 180 graden t.o.v. de greep of slinger achter de deurgreep of slinger tang dichtknijpen en terugtrekken, soms best wel "wat" kracht nodig. (de tang dus naar achteren trekken; niet naar je toe!)Let op dat het veertje niet wegschiet of valt. Bijvoorbeeld boven een rioolput zoals mij is gebeurd.'Veel succes Jankees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-10-2001 17:17 #58847 door
Beantwoord door in topic gebruik tang raamslinger en deurklink
Ha die Tim,Ik heb er ook ontzettend mee zitten worstelen maar ben er uiteindelijk uitgekomen. het zal niet meevallen om het zo duidelijk te maken maar ik kan het proberen. Het gaat als volgt: schuif het klemmetje ietjes over het dunste stukje metaal van de ronding van de hendel zodat hij niet helemaal eromheen klemt. Met de ronding bedoel ik het gedeelte dat je over de naaf in de deur moer schuiven. Zet vervolgens de hendel helemaal op de naaf. Steek de tang zo tussen de hendel en de deur dat als je de tang samenknijpt je het klemmetje over de naaf knijpt. Zo moet het (na een aantal keer) wel lukken. Succes.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
22-10-2001 08:33 #58846 door
Beantwoord door in topic gebruik tang raamslinger en deurklink
Nog een tipje: Doe alles zittend in de auto met de deuren dicht. Zo heb je ook niet het probleem dat het omega veertje weg kan springen. Althans je weet dan tenminste zeker dat je in de auto moet zoeken.......

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-11-2001 18:39 #58845 door
Beantwoord door in topic gebruik tang raamslinger en deurklink
Beste TimJe plaatst de tang tussen de slinger en de plastic (zwarte) ring.Je klemt de tang met de uitsparing om het asje van de slinger.Een beetje frutten en draaien totdat je het idee hebt dat ie om de omegaveer sluit.Een rukje (Hand eromheen houden anders springt je omegaveer weg) en klaar is klara.Wij doen het graag voor je.M.vr.gr.CRP WaalwijkJacques WagtmansHuub Lommers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.