afbladderende lak!

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 09:58 #57406 door
afbladderende lak! is gemaakt door
Hoi allemaal,De originele lak begint van mijn dak af te bladderen, eerst langzaam maar steeds sneller. De onderlak blijft goed zitten!!Help, wat moet ik doen..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 10:05 #58956 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Ik heb hetzelfde probleem meegemaakt. Bij mij lieten de achterschermen los. Wellicht is dit deel toch (erg lang geleden?) overgespoten en was de ondergrond niet juist voorbehandeld (vettig/te fijn geschuurd, etc.) Ik heb er zo'n 5 jaar mee rondgereden. Af en toe poetsen maakte het iets netter. Ik zag het uiteindelijk maar als de charme die bij een echte auto auto hoort ;-)En roesten deed het niet!Ik had trouwens het geluk dat de kleur van mijn auto bijna gelijk was aan de kleur die tevoorschijn kwam (primer-grijs/-blauw.De enige remedie is volgens mij het gehele deel (dak in jouw geval) helemaal kaalschuren en weer opnieuw laten spuiten...Succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 10:16 #58955 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Ga bij een spuiter langs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 14:26 #58954 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Weet iemand een goede spuiter en heeft iemand enig idee wat het kost om je (hele) auto opnieuw te laten spuiten?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 17:18 #58953 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Ik heb zeer goede ervaringen met de firma Geerestein in Barneveld (midden van het land) ze zijn te zien op internet www.geerestein.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 17:20 #58952 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Ik heb zeer goede ervaringen met de firma Geerestein in Barneveld (midden van het land) ze zijn te zien op internet www.geerestein.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 17:30 #58951 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Voor kwaliteits spuitwerk moet je rekenentussen de 5000 en 10000 gulden incl het wegslijpen van alle onderliggende laklagen, want daar ontstaat het probleem van afbladderen en craquelleren, een isolator ertussen spuiten blijft op termijn problemen opleveren met de huidige watergedragen lakken Ikzelf heb goede ervaringen met het laten spuiten in Tjechie, daar zijn de eisen nog veel minder streng, en men levert vakwerk voor 1200 tot 1600 gulden, misschien leuk te combineren met een vacantie !!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
05-11-2001 17:36 #58950 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Goed idee: dat combineren met vakantie. Kun je het adresje geven in Tsjechie waar je goede ervaringen mee hebt? Bedankt!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-11-2001 12:06 #58949 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Vraag bij verschillende spuiters eens een prijs na. Je schrikt van de verschillen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 21:40 #58948 door
Beantwoord door in topic afbladderende lak!
Ja, ik heb meegeholpen bij de restauratie van een Ford Mustang uit 1966 met hetzelfde probleem: afbladderende lak. Die moest helemaal kaal.Als je de auto in de tijd die de spuiter "over" heeft laat spuiten, dan kun je rekenen op zo'n 10.000 tot 15.000 gulden. Dan mag er geen laswerk bij komen en mag er weinig tot geen plamuur onder de oude lak uitkomen. Op deze manier kun je wel een half jaar bezig zijn, omdat gewone werkzaamheden voorgaan.Je kunt je auto ook "normaal" laten spuiten, dan zit je toch nog aan enkele weken te denken en aan zeker f 30.000,-. Dit lijken astronomische bedragen, maar ik weet nu dat die toch echt gerechtvaardigd zijn. Een goede voorbereiding van de auto (kaal maken, recht maken, primen) kost heel veel manuren. Als je de auto spuitklaar aflevert (d.w.z. dat je het werk tot en met het primen (perfect!) hebt gedaan, dan kun je op f 2.000,- tot f 3.000,- rekenen. Maar let op, de voorbereiding moet perfect zijn, anders wil een goede spuiter niet aan de job beginnen, hoogglans lak laat immers élke imperfectie enorm goed zien.Ik ken een goede spuiter in Oirschot (De Kroon), maar na de Mustang doet die geen hele projecten meer (wèl voorbereide auto's). Ik weet uit ervaring dat die alleen perfect werk wil afleveren. Dat kost wat, maar je hebt er jaren plezier van. Een snelle spuitjob houdt maar een paar jaartjes en is op lange termijn het duurst.Groeten,Lennard

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.