sierlijst achterruit

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-11-2001 21:01 #57387 door
sierlijst achterruit is gemaakt door
Hallo,Ik heb een 2-deurs Volvo Amazon uit 1970 waarvan ik kort geleden de onderste sierlijst van het rubber heb verwijderd. Er was daar roest onstaan doordat de lijst tegen het plaatwerk aan zit. Die roest, en wat roest onder een hoek van de voorruit heb ik bij een autospuiter laten herstellen. De ruiten zijn er daarvoor niet uit geweest. Als de lak eenmaal goed is uitgehard moet die sierlijst natuurlijk weer terug. Kan iemand mij vertellen hoe dat het beste kan zonder de nieuwe lak te beschadigen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-11-2001 09:29 #59009 door
Beantwoord door in topic sierlijst achterruit
Rustig blijven...rubber is stug en lijsten zeer kwetsbaar. Ik heb een geplastificeerde waslijn in de rubber gelegd en de lijst op zijn plek geduwd en de lijn er stukje bij beetje uitgetrokken. Smeermiddel, sopje, vaseline maakt e.a. wel makkelijk, maar het maakt het helaas ook makkelijker voor de lijst om er uit te springen...dus zuinig aan. Als het even niet meer lukt (vingers lam bijv.), de boel laten liggen en de volgende dag gewoon opnieuw. Mijn voorruit sierlijst (nieuw) en rubber ook nieuw.... 3 dagen, maar hij zit er zonder te kreuken in..succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.