conserveren holle ruimten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2001 21:00 #57325 door
conserveren holle ruimten is gemaakt door
Dit is een vraag aan Dries Bakkenes. In het oktober nummer geef je een beschrijving van de (langdurige) restauratie van je amazon. Voor de conservering van de holle ruimten schrijf je dat je deze (2X) inspuit met een olie/diesel mensel. Waarvoor dient dit en geeft dit geen problemen voor de hechting van de wax? Wat voor type wax heb je gebruikt en op welke mannier heb je dit in alle holle ruimten gekregen?De onderzijde van de wagen heb je 3X in de wax gezet, komt hier dan nog tectyl over?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2001 22:31 #59210 door
Beantwoord door in topic conserveren holle ruimten
Voor de conservering van de holle ruimten schrijf je dat je deze (2X) inspuit met een olie/diesel mensel. Waarvoor dient dit en geeft dit geen problemen voor de hechting van de wax?Dat Olie /diesel mengsel zorgt ervoor dat alle kieren naden en andere plekjes waar de wax niet kan komen ook goed vollopen met een vettige substantie. Want als het vet is roest het in ieder geval niet, voor de hechting van de wax hebben ze mij verzekerd is dit geen probleem.Wat voor type wax heb je gebruikt en op welke mannier heb je dit in alle holle ruimten gekregen?Het merk van de wax weet ik niet, het wordt door schadeherstelbedrijven gebruikt en wordt geleverd in 10 liter vaten. Je spuit het in de holle ruimte met een speciaal slangetje met een kopje erop dat naar voren, opzij of naar achteren spuit. Ook hier net zolang spuiten tot de wax uit alle gaten komt lopen. De onderzijde van de wagen heb je 3X in de wax gezet, komt hier dan nog tectyl over? Neen, althans ik heb er geen tectiel over gedaan, ten eerste vindt ik het mooier zoals het nu is, en ten tweede schijnt dat niet per se nodig te zijn. Ik heb wel de wielkasten ingeblubberd met dezelfde kit waarmee je lasnaden afdicht, zo zorgt die geblubberde kit voor een antisteenslag laag. De oude tectiel die vrowger werd gebruikt werd altijd keihard, met als gevolg dat er onder de tectiel roestvorming ontstond.Succes!!PS, voor als je het nog niet wist, op www.volvo-klassiekers.nl (dat is mijn website) kun je onder het kopje restauraties het verslag ook nog lezen, maar dan met veeeeeeel meer foto's.Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
09-12-2001 22:31 #59209 door
Beantwoord door in topic conserveren holle ruimten
Voor de conservering van de holle ruimten schrijf je dat je deze (2X) inspuit met een olie/diesel mensel. Waarvoor dient dit en geeft dit geen problemen voor de hechting van de wax?Dat Olie /diesel mengsel zorgt ervoor dat alle kieren naden en andere plekjes waar de wax niet kan komen ook goed vollopen met een vettige substantie. Want als het vet is roest het in ieder geval niet, voor de hechting van de wax hebben ze mij verzekerd is dit geen probleem.Wat voor type wax heb je gebruikt en op welke mannier heb je dit in alle holle ruimten gekregen?Het merk van de wax weet ik niet, het wordt door schadeherstelbedrijven gebruikt en wordt geleverd in 10 liter vaten. Je spuit het in de holle ruimte met een speciaal slangetje met een kopje erop dat naar voren, opzij of naar achteren spuit. Ook hier net zolang spuiten tot de wax uit alle gaten komt lopen. De onderzijde van de wagen heb je 3X in de wax gezet, komt hier dan nog tectyl over? Neen, althans ik heb er geen tectiel over gedaan, ten eerste vindt ik het mooier zoals het nu is, en ten tweede schijnt dat niet per se nodig te zijn. Ik heb wel de wielkasten ingeblubberd met dezelfde kit waarmee je lasnaden afdicht, zo zorgt die geblubberde kit voor een antisteenslag laag. De oude tectiel die vrowger werd gebruikt werd altijd keihard, met als gevolg dat er onder de tectiel roestvorming ontstond.Succes!!PS, voor als je het nog niet wist, op www.volvo-klassiekers.nl (dat is mijn website) kun je onder het kopje restauraties het verslag ook nog lezen, maar dan met veeeeeeel meer foto's.Succes!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.