roest op bumpers

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 13:08 #57267 door
roest op bumpers is gemaakt door
Ik heb prachtige chromen bumpers op mijn Amazon, maar de laatste tijd vormt zich, met name op de voorbumper hier en daar roest. Makkelijk weg te halen met chroompoets, maar in no time terug met dit natte weer. Ik vermoed dat hier en daar het chroom minieme beschadigingen heeft. Hoe kan ik hier roest voorkomen zonder mijn bumpers te verzoeken?Wie heeft een antwoord?Anne

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 13:12 #59435 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
even invetten, werkt prima. Transparante tectyl werkt ook, maar als dat gaat bladderen is het hard boenen om al die chemischee bagger er weer vanaf te krijgen.Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 13:13 #59434 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
even invetten, werkt prima. Transparante tectyl werkt ook, maar als dat gaat bladderen is het hard boenen om al die chemischee bagger er weer vanaf te krijgen.Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 20:45 #59433 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
Beste Anne waar heb je die bumpers gekocht? Naar mijn mening duidt dit toch op een slechte kwaliteit van het chroom.Garantie mischien?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
29-12-2001 21:18 #59432 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
Goed poetsen en dan meteen in een goede laag zuurvrije vaseline. Blanke tectile lijkt de oplossing, maar wordt melkachtig en als het inderdaad gaat bladeren ben je nog verder van huis. Dus Vaseline, blinkt dan iets minder, maar wel jaren langer...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 01:55 #59431 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
Hier hetzelfde probleem. Oorzaak: pekel. In de winter licht inspuiten met een spuitbusje vaselinespray van de Hema (slechts f 4,50 voor 200 ml). Makkelijker dan invetten met doek. Geeft bumpers een mat uiterlijk, maar daar valt gedurende de wintermaanden wel mee te leven in de wetenschap dat je dure chroom afgesloten blijft van het vocht en de pekel. Binnenkant van de bumpers kun je beste permanent beschermen met ML-coating of heldere textyl.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
30-12-2001 07:03 #59430 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers
Hi, I tried to read your question, but I'm not sure if I had understood right. Have the bumpers been "new" bought ones or are they old?You can contact me and I think I can tell you what problem it is.Thanksamazone_blu

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
31-12-2001 08:11 #59429 door
Beantwoord door in topic roest op bumpers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.