binnenschermen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 10:05 #57253 door
binnenschermen is gemaakt door
Om te beginnen, allemaal de beste wense voor 2002.Ik ben bezig met een zoektocht naar binnenschermen of slikplates, zoals ze geneomd worden. Nu ben ik op dit moment 2 soorten tegen gekomen, dat zijn relatie kleine metalen platen die horizontaal in de spatborden gaan en enorme aluminium kappen die de hele wielkast afsluiten van vooronder over het wiel naar achteronder. De tweede lijken mij de best oplossing, maar de persoon die verkoopt weet niet wat ie er voor moet vragen. Kent iemand de tweede oplssinge, eventueel met bijbehorende ervaringen en wat is de prijs waar ik op moet rekenen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 12:04 #59479 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Prijs is voor de alu. binneschermen ca. Euro 92,-- Als iemand de prijs niet weet zou ik beginnen met Euro 45,-- heb je een meevaller.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 12:11 #59478 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
En zijn dat dan die grote of de kleine?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 15:01 #59477 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Een alternatief, vaak goedkoper, zijn de plastic binnenschermen van de 240.Ze passen prima in een P 1800, wel iets openbuigen na met een haarfohn het plastic opwarmen, voor ideale pasvorm.Bevestigen met een beugeltje aan de spatlap rand, bumpersteun en twee schroefjes aan de wielkastrand.Ook moet je de ruimte voor de schokbreker van de 240 opvullen.Dit geeft m.i. een veel natuurlijker en ook stiller resultaat.Let op li moet bij de P1800 re , en omgekeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 15:03 #59476 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Een alternatief, vaak goedkoper, zijn de plastic binnenschermen van de 240.Ze passen prima in een P 1800, waarschijnlijk ook wel in de amazon, wel iets openbuigen na met een haarfohn het plastic opwarmen, voor ideale pasvorm.Bevestigen met een beugeltje aan de spatlap rand, bumpersteun en twee schroefjes aan de wielkastrand.Ook moet je de ruimte voor de schokbreker van de 240 opvullen.Dit geeft m.i. een veel natuurlijker en ook stiller resultaat.Let op li moet bij de P1800 re , en omgekeerd.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-01-2002 20:59 #59475 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
a.abbink@home.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-01-2002 21:08 #59474 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Ik zoek eigenlijk ook naar zulke platen van aluminium voor mijn p1800Jensen.Mochten er mensen op reageren die zulke dingen verkopen, mail dat dan even naar mij door als je wilt.Waterpoort14@hetnet.nlAls ik iets tegenkom laat ik het je ook weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-01-2002 01:54 #59473 door
Beantwoord door in topic binnenschermen
Beste Thijs,De grote aluminium binnenschermen zitten inmiddels 10 jaar onder de voorspatborden van mijn Amazon Combi en ik ben er erg tevreden over. Voor inbouw heb ik ze in de grondverf en chassislak gezet en de rubbers dik ingevet met silikone. Na ca 100.000 km zijn mijn spatborden nog roestvrij en vooral schoon van binnen. De chassislak is inmiddels verdwenen, maar dat is met aluminium natuurlijk geen probleem. Na montage kan je niet meer bij de voorspatborden. Het is aan te bevelen, deze vantevoren in de was te zetten of ander redelijk vloeibaar spul. Ik heb goede ervaringen met tectyl 180 op wasbasis. Er is na montage van de alu borden geen mechanische belasting meer van de binnenkant van je spatborden door steenslag e.d. Zwarte tectyl wordt toch na ca 4 jaar hard en poreus. Ik denk, dat ik destijds zo rond de 100 € heb betaald.met vriendelijke groetFrank

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.