kofferbakveer

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-01-2002 22:00 #57195 door
kofferbakveer is gemaakt door
Is de torsieveer (of veren?) van de kofferbakdeksel te stellen. Deze valt namelijk steeds in m'n nek!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 14:08 #59691 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
De torsieveer van de achterbak is iets waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Er staat een grote kracht op, en je wilt niet dat die richting jou komt!!!Als het kofferdeksel niet open blijft is er waarschijnlijk sprake van metaalmoeheid. Voor zover ik weet kun je die veer niet stellen. Het kan ook zijn dat iemand hem (per ongeluk?) heeft laten losschieten waardoor er geen torsiekracht meer op staat. In dat geval moet de veer weer "opgedraaid" worden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-01-2002 20:45 #59690 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
Ik vraag me af of het verhaal van Lennard helemaal klopt. (Overigens geen verkeerd woord over de uitgebreide antwoorden op de andere vragen!)Ik heb begrepen dat je de kofferbakdeksel ook kunt stellen mbv de veer (dikke metalen draad)die tussen de twee scharnieren zit. Die haakt aan beide uiteinden achter een metalen 'tand'. Er zijn twee standen. Ik heb het zelf echter nog niet geprobeerd, maar is ook bij mijn Amazon hoognodig. Het schijnt geen gemakkelijke klus te zijn omdat er behoorlijk spanning op staat. Kan misschien iemand reageren die er wel ervaring mee heeft?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 10:52 #59689 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
De kofferbakveer is te stellen (zie reactie van Tim vd Broek)Wanneer de veer al in de achterste uitsparing zit, kun je proberen om er wat tussen te leggen zodat de veer weer wat strakker staat. Een andere manier is om de kartonnen bekleding uit de kofferbakdeksel te halen, zodat de deksel minder zwaar is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
21-01-2002 19:42 #59688 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
>>> Ik vraag me af of het verhaal van Lennard helemaal klopt. <<<Het klopt dat ik bij mijn Amazon niet eerder uitgebreid naar de veer heb zitten kijken. Daarom baseerde ik mijn antwoord op wat ik op de detailtekening uit de onderdelencatalogus, en die is niet super duidelijk. Misschien moet ik de volgende keer het volgende onder mijn antwoord zetten als ik niet helemaal zeker ben: "My advice is worth exactly what you paid for it..." (gezien op het Vintage Mustang Forum). Even serieus nu: jammer genoeg bestaat het mechanisme niet uit twee veren. Ik heb nl. wel eens gezien dat de twee veren met ijzerdraad of tape naar elkaar toe werden getrokken om zodoende de torsie te verhogen zodat het deksel weer bleef open staan...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
23-01-2002 20:51 #59687 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
Ik heb hetzelfde pijntje in de nek van de kofferbakklep...even gekeken en ik heb nog 1 plaats om de "veren" strakker te zetten. Aangezien ik niet lispelend door de losgeschoten veer in mijn amazon wil rijden, zou ik elke tip over "hoe het beste" graag vernemen. Voorzichtig met de waterpomptang leverde niets op, proberen een verantwoorde "wrikplek" te vinden met een breekijzer ook niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-01-2002 21:21 #59686 door
Beantwoord door in topic kofferbakveer
Vandaag heb ik ze gesteld...lang gezocht naar een "gereedschapje" maar toch gevonden. Ik had hiervoor een ringsleutel genomen...22 oid deze kun je namelijk makkelijk aan de onderkant er tussen duwen en dan de veer zonder risico van in je gezicht te ketsen een tandje verder plaatsen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.