stralen en coaten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2002 08:42 #57121 door
stralen en coaten is gemaakt door
Ik ben bezig met een restauratie en ik overweeg om hem te laten stralen en daarna poedercoaten of verzinken.Wie heeft tips voor bepaalde behandelingen?en misschien nog veel belangijker een goed adres om het te laten doen?Alvast bedanktGroeten Lars(l.rengersen@student.utwente.nl)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
13-02-2002 12:50 #59946 door
Beantwoord door in topic stralen en coaten
Ik ken de verhalen over caoten en/of verzinken wel. Persoonlijk hecht ik meer waarde aan de werkwijze van de (betere) restaurateurs. Stralen, slechte onderdelen vervangen, primer, goed kitten + anti steenslaglaag en spuiten. Onthoud, dat alle gerestaureerde auto's minder goed bestand zijn tegen weersinvoeden dan originelen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-02-2002 12:15 #59945 door
Beantwoord door in topic stralen en coaten
Bij stralen oppassen wat er gebruikt wordt, bij zand blijft er altijd wat in kleine hoekjes achter en dit heeft een capulaire werking (het zuigt water op). Verzinken is natuurlijk goed, want zink offert zich bij roestvorming eerder op dan het metaal. Poedercaoten is goed maar ook keihard. Ik weet niet of het voor alle werkende delen goed is? Velgen bijvoorbeeld (zie eerdere berichten) zou ik met 2 componenten lak behandelen. De onderzijde moet je in iedergeval ontdoen van de zwarte troep die er waarschijnlijk nu onderzit. Die kan je er afhalen met een fohn en plamuurmes, vaak de losse troep opruimen anders is de hele vloer straks zwart. Restant is te verwijderen met thinner. Ik heb de onderzijde bewerkt met zinkprimer, 2 K lak, antisteenslag op de juiste plaatsen en daar ik geloof 5k over heen een doorzichtig spul wat ze op sluisdeuren gebruiken succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-02-2002 20:17 #59944 door
Beantwoord door in topic stralen en coaten
Lars,Advies:laat het uitvoeren door de fa Bouw Conservering te Barneveld.Zij leveren perfect werk.Zie "Klassiek en Techniek" van december 2001Zij hebben mijn 1800es pefect behandeld.succes!Henk Bol

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.