binnenscherm

  • Bezoeker
  • Bezoeker
18-02-2002 23:17 #57108 door
binnenscherm is gemaakt door
Ik ben sinds kort in het bezit van een Combi uit `66. Omdat aan de achterzijde de bevestigingsplaten voor de spatrubbers onrbreken, slaat bij mij alle rotzooi, die de achterwielen tijdens het rijden oppikken tegen de achterkant van mijn auto aan.Aangezien hierdoor enige roestvorming is ontstaan, heb ik het plan opgevat om met behulp van een zwart plastic binnen scherm van een sloop-Opel, mijn huidige binnenschermen te verlagen tot het punt waar in een grijs verleden de metalalenspatschermen kwamen. Dit omdat de metalen bevestigingsplaten voor de spatrubbers niet meer te krijgen zijn en naar mijn weten ook (nog) niet nagemaakt worden. Om het stuk plastic te bevestigen wilde ik dit aan het huidige binnescherm vast schroeven. Nu vroeg ik mij af of hoe ik in de (nog niet geboorde)gaatjes een schroefdraad kan maken zodat ik het plasic aan de auto kan schroeven. Of is dit überhaupt niet nodig?Groet Cander

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
19-02-2002 20:44 #59986 door
Beantwoord door in topic binnenscherm
Beste Cander,Informeer eens bij Klaas Oost te Hoogeveen.Deze heeft vaak auto's uit Amerika en heeft vast ook deze platen.Groeten Paul

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2002 12:08 #59985 door
Beantwoord door in topic binnenscherm
Met parkers kan je ze vastzetten, wel een ringetje erop anders trek je deze door het plastik. Het probleem is natuurlijk dat de parkers na verloop van tijd gaan roesten. Kunststof druknagels is ook een oplossing. Maar zal er niet tussen het metaal en kunststof scherm vocht gaan komen, je bent dan nog verder van huis. Bij de voorschermen kan er een luchtstroom langs de binnenzijde stromen en houd deze kant "vochtvrij". Overigens voor een beetje doe het zelver is het toch wel te doen om de spatschermen na te maken. Het zijn geen ingewikkelde delen, gewoon gebogen plaat met een verstevigingsribbel erin. Een los voorbeeld is makkelijk. Let erop links en rechts zijn verschillend.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
20-02-2002 22:45 #59984 door
Beantwoord door in topic binnenscherm
ik heb nog 2 spartbordplaatjes roestvrijstaal.een ook spatlappen op voorraad prijs voor de plaaten 20 euro p.stspatlappen zijn 15 euro p.st

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.