lassen en magneten

  • Bezoeker
  • Bezoeker
06-03-2002 10:53 #57062 door
lassen en magneten is gemaakt door
Vaak lees je de tip om reparatieplaatwerk dat je in je roestbak wil vastlassen eerst met sterke magneten goed op z'n plek te zetten. Maar nu merk ik dat mijn Mig apparaat dan zo gek gaat spetteren. Als ik het plaatje dan min of meer "klemgespetterd" heb en ik haal de magneten weg, dan gaat het lassen opeens weer normaal. Is dit onvermijdelijk, of doe ik iets fout?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 19:36 #60104 door
Beantwoord door in topic lassen en magneten
Heb je de massaklem van het lasapparaat op dat moment aan de te lassen plaat hangen of aan de auto?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 22:50 #60103 door
Beantwoord door in topic lassen en magneten
ik heb al heel wat aan auto's afgelast, maar nog nooit een magneet nodig gehad, je kan beter een griptang gebruiken of gewoon even vasthouden tijdens het hechten, want iets een beetje vastspetteren en daarna vastlassen ziet er ook niet uit.en je wilt toch een knap stukje werk leveren?gooi die magneet maar in een opel kadet oid. om de onderdelen bij elkaar te houden!groeten gijs

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2002 20:30 #60102 door
Beantwoord door in topic lassen en magneten
de magneten zorgen voor verandering van mole- culenstroom,boor gewoon wat kleine gaatjes en zet het met wat schroefjes vast.aan het einde schroejes losdraaien en gaatjes dicht-lassen.walla klaar

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
12-03-2002 08:40 #60101 door
Beantwoord door in topic lassen en magneten
Bedankt mensen voor de tips! Ach ja, het was natuurlijk ook veel te mooi en ogenschijnlijk veel te makkelijk, dat met die magneten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.