buitenspiegels

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 10:01 #57058 door
buitenspiegels is gemaakt door
Wie kan mij iets vertellen over de buitenspiegels van een combi? De spiegels zitten 'gewoon' op de deur bevestigd, en ik krijg het vermoeden dat de linker en de rechter ooit verwisseld zijn. De linker zit verder naar achteren dan de rechter (vanwege de vorm van de houder), en daardoor moet ik links altijd om het tochtraamspijltje heen in de spiegel kijken, of is dat normaal.... Kan iemand mijn vermoeden bevestigen of ontkennen?<br>Als ze verwisseld zijn, wil ik ze terugwisselen. Kan ik de spiegelhouders gewoon van de deur afschroeven, of zit er ergens aan de binnenkant nog een moertje o.i.d. waardoor ik ze er dan dus niet meer makkelijk op zou krijgen (eerlijk gezegd heb ik daar nog niet naar gekeken).<br>Bedankt, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
07-03-2002 12:15 #60121 door
Beantwoord door in topic buitenspiegels
De spiegels zitten inderdaad lekker lullig met een parker aan je deur bevestigd. Ik heb een stripje gepakt en hier 2 moertjes aangelast (komt binnen in het portier. 3 gaatjes boren in je portier en in het middelste gaatje een popnagel om alles op zijn plaats te houden. Hiermee heb je een mooie solide verbindeing gemaakt voor je spiegel en scheurt je plaatwerk ook niet uit. De rechterspiegel moet je zo monteren dat je er goed doorheen kan kijken, klinkt logisch maar is niet bij iedereen het geval. Ga zelf in de auto zitten en laat iemand anders met je losse spiegel heen en weer gaan tot je de juiste plek hebt. Het gaat er niet om wat standaard is maar of jij er door kan kijken, je hebt namelijk ook verschillende soorten spiegels.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
11-03-2002 08:30 #60120 door
Beantwoord door in topic buitenspiegels
Hoe dan ook, ik heb de spiegels links-rechts verwisseld (spiegels zijn vrijwel identiek, de houders verschillen) en dit is perfect. Links heb ik nu perfect zicht, alleen trilt de spiegel helaas iets meer dan de andere, maar dat is alleen bij bepaalde snelheden. Rechts kan ik in de uiterste binnenste stand ook net alles zien (ik moet dan wel een beetje scheef kijken...).<br>Groet, <i>Marko</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.