achterklep amazon-combi

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 11:44 #56997 door
achterklep amazon-combi is gemaakt door
na voor het eerst mijn pas gerestaureerde Amazon een weekje buiten te hebben gezet (ik zoek nog een goedkope garage in Geleen) maakte ik zaterdag de achterklep open en goot het water uit het bovenste klepdeel recht in mijn nek. Heelaas! De auto was gelukkig van binnen wel nog droog. Ik neem dus aan dat de rubbers die tussen de scharnieren en de klep zitten niet echt goed meer afdichten. Want de andere rubber, om de klep heen is helemaal nieuw. Mijn vraag is nu; heeft het zin om in de bovenste achterklep gaten te boren van onderen? In combinatie met nieuwe rubbers tussen de scharnieren uiteraard. Of hebben jullie een beter plan? En ervaring met dit probleem. De achterruitrubber zou ook natuurlijk de oorzaak kunnen zijn.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 12:17 #60326 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
Zelf een paar rubbers maken (voor de scharnieren) van autobinnenband, de rubbers zijn niet meer nieuw te krijgen. Hoe ie het met het rubber wat rondom (buitenste rubber) het gat zit? Deze is ook niet nieuw meer te krijgen. Hier zou je een alternatief voor moeten zoeken. Overigens gaten boren zou ik voor het alllllleerlaatste gebruiken, je weet niet wat voor problemen je daar mee ga creeren. Probeer eerst eens de scharnier rubbers en uitproberen met een tuinslang. Ik heb alle rubbers vervangen rond de klep en scharnier en zover ik weet heb ik geen probleem.René

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 12:20 #60325 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
Hoi Arie-jan. Een oplossing voor jouw probleem heb ik nu niet. Wat ik wel leuk zou vinden is om jouw pas gerestaureerde combi eens van dichtbij te bekijken. Ik zelf heb ook 'n combi uit '63. Ik woon in Heerlen dat moet dus geen probleem zijn. Wie weet worden we er alle twee toch iets wijzer van. Groetjes Wiet

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 13:05 #60324 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
Arie-Jan, niet dat ik in mijn garage nog plaats heb, maar ik woon wel in Geleen. Mochten er zaken zijn waarbij ik kan helpne, laat het dan gerust even weten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 18:12 #60323 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
ik woon door de weeks in Den Haag maar in de weekenden in Geleen...bij mijn vriendin. Ik studeer nl. in Den Haag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-03-2002 18:12 #60322 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
ik woon door de weeks in Den Haag maar in de weekenden in Geleen...bij mijn vriendin. Ik studeer nl. in Den Haag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-03-2002 08:04 #60321 door
Beantwoord door in topic achterklep amazon-combi
Arie-Jan,Om even terug te komen op je probleem. Er moeten ontwateringsgaatjes zitten onderin je bovenklep. Er kan namelijk water via het dakscharnier de klep inlopen, en het is wel zo prettig dat dit er uit kan (voorkomt een hoop ellende later :=)). Ik krijg bij mijn combi ook nog regelmatig een klein straaltje in mijn nek bij het openen van de klep, en dat komt op een of andere manier via het raamrubber (tussen rubber en carrosserie door). Dit staat voor mij nog wel op de nominatie op te worden vervangen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.