reservewielbak

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 20:23 #56972 door
reservewielbak is gemaakt door
Het sleutelweer is weer aangebroken (ik heb geen garage waarin ik kan sleutelen met slecht weer), en na een inspectie van de achterbak heb ik gelijk wat om aan te beginnen. Het probleem is als volgt: bij een van de vorige eigenaars is de reservewielbak (Amazon sedan) opgelapt door er aan de binnenkant wat plaatjes tegenaan te lassen. Er is dus een dubbelwandig geheel ontstaan waar uiteraard roest in is ontstaan. Nu moet er dus gelast gaan worden. Zijn er op dit forum mensen die ervaring hebben met dit soort reparaties. Is dit zelf te doen, of kan ik het werk beter uitbesteden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 20:28 #60410 door
Beantwoord door in topic reservewielbak
Er schijnen ook kant en klare reserve wiel bakken te koop te zijn. Is dat nog een idee? ander wordt het toch wel weer erg lapwerk?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 20:54 #60409 door
Beantwoord door in topic reservewielbak
Het gebruiken van een kant&klare vervanging die ik erin moet lassen heeft uiteraard mijn voorkeur. Ik weet wel het e.e.a. van lassen. Ik heb jaren geleden wat ervaring opgedaan met MIG (CO2) lassen. Het liefst zou ik dan ook een CO2-lasapparaat geschikt voor dun plaatwerk lenen/huren en het zelf doen, tenzij iemand mij dat afraadt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
01-04-2002 22:05 #60408 door
Beantwoord door in topic reservewielbak
Lennard, Als je op mijn site kijkt dan kun je bij mijn restauratie zien dat wij ook zelf een reservewielbak hebbe"n "geklopd" Dit is heel goed te doen. Als je uit een sloper een gave bak kunt slijpen zou dat natuurlijk ook mijn voorkeur hebben. Op zich is het niet zo heel moeilijk als je de juiste voorgereidingen treft. Heb je al gekeken naar de staat van het balkje dat als steun dient voor de wielbak? Deze is ook vaak doorgerot omdat het gaatje dicht gaat zitten. Zoals altijd is een goede voorbereiding het halve werk, dus netjes alle puntlasjes wegvrezen en de oude bak er netjes en rustig uithalen, daarna de nieuwe bak goed passen en inlassen, op zich moet het niet zo'n probleem zijn, want je kunt eigenlijk overal wel goed bij. Vergeet niet dat je vlakbij de benzinetank zit!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-04-2002 12:09 #60407 door
Beantwoord door in topic reservewielbak
De benzinetank heb je er zo uitgehaald bij de sedan. Hierdoor heb je direkt meer ruimte gemaakt om te lassen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.