chrome sierdeel knalpijp

  • Bezoeker
  • Bezoeker
24-04-2002 21:33 #56917 door
chrome sierdeel knalpijp is gemaakt door
Met het zweet in de handen eindelijk door de rdw gekomen, even wachten op de papieren en nieuwe zaken verzinnen om aan mijn amazon te doen. Een van die dingen viel mij in toen ik vanuit mijn tuinstoel de openstaande garage in keek tegen de achterkant van de amazon. De knalpijp. Die steekt met zijn roestig verkoold stompje toch drastisch af tegen het bumperchroom. Nu zijn hiervoor tal van chrome sierstukjes voor te krijgen, maar ik zou graag weten welke het beste erbij past en of er kwaliteitsverschillen zijn (RVS, chroom?) Moet ik wellicht op een merk letten of een bepaalde manier van bevestiging? Bij voorbaat, zoals altijd, alvast bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 12:16 #60594 door
Beantwoord door in topic chrome sierdeel knalpijp
Mijn uitlaat is aan het einde iets krom gebogen (naar beneden) om niet tegen de mooi verchroomde bumper te komen. Als ik hier een opzetstukje (wel mooi) op zet dan staat deze op een rare manier naar beneden te wijzen. Ik heb nu een originele uitlaat. Een uitlaat van b.v Kwikfit (replica) moet ik altijd iets laten ombuigen omdat anders een vervelende tik te horen is, van de uitlaat tegen de dan steeds minder mooie bumper.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-04-2002 14:13 #60593 door
Beantwoord door in topic chrome sierdeel knalpijp
Hallo Arno. Wij hebben op onze Amazon combi een verchroomd koperen(roest dus ook niet) pijpje dat zo over de uitlaat schuift zitten. Het ijzeren boutje waarmee hij op zijn plaats gehouden wordt hebben wij vervangen door een van RVS, zo kun je ook bij het vervangen van het uitlaat het chroomdeel gemakkelijk omzetten zonder dat het boutje vastgeroest zit.(ps. dit chroomdeel hebben wij gekocht op een stand tijdens de VROM in zweden. Maar ik denk dat er ook hier in nederland wel bedrijven zijn die dit verkopen.)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
26-04-2002 23:18 #60592 door
Beantwoord door in topic chrome sierdeel knalpijp
Ik heb ook een messing-verchroomd sierstuk. van "Maigo" (of zoiets) gewoon bij de Automat gehaald (wel even gepast zodat ie zo strak mogelijk om de pijp zit. Stukkie vd pijp afgezaagd en de ruimte ertussen opgevuld met alufolie (anders kijk je dr dwars doorheen) Efkes een beetje tectyl tegen het folie (lekker donker) en voor een paar centen ben jij weer blij. Het hoeft niet altijd duur te zijn...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
27-04-2002 09:42 #60591 door
Beantwoord door in topic chrome sierdeel knalpijp
Ik weet niet wat de conditie is van de knalpijp. Als je nu of tzt een andere uitlaat moet kun je overwegen een Simons uitlaat te kopen.Dat is een dikkere pijp, geeft een wat robuuster geluid en hebben een dikkere pijp met een chromen uiteinde.Staat wel sierlijk bij de Amazone.Is goedkoper dan de originele Volvo uitlaat.Ron

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
28-04-2002 19:25 #60590 door
Beantwoord door in topic chrome sierdeel knalpijp
Een stuk afzagen van een oude stofzuigerbuis, daarin 2 of 3 sleufjes zagen/slijpen zoals in de uitlaatdelen waar ze over elkaar schuiven en dat over je laatste stuk pijp schuiven en met een klem vastzetten.(nieuwe stofzuigerbuis mag ook....)Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.