kunststof voorschermen

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 10:55 #56858 door
kunststof voorschermen is gemaakt door
De voorschermen van mijn amazon zijn aan reparatie/vervanging toe. Heeft iemand ervaring met fiberglass voorschermen. Heb een adres in Engeland gevonden (smith & deakin). Ook scandcar verkoopt ze (weet niet wat voor merk) al zijn zij niet erg enthousiast erover. Wie heeft er raad?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 11:42 #60796 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
Ik weet niet of ze goed zijn. Ik heb er ook over zitten denken za aan te schaffen. Ik heb er eens een paar gezien die dat hadden, maar die pasten echt HONDSberoerd!!! Je moet ook niet vergeten dat je behoorlijk inleverd aan veiligheid. Wat kosten die dingen volgens jou?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 12:17 #60795 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
krijg je geen kleur verschil met spuiten? De rest is metaal en dit is fiberglas. Denk er aan dat bij een klein tikje het spatbord openbarst. Een metalen geeft een deukje, die er uit te tikken is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 12:23 #60794 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
Hoi Eric,Ik heb ook 'ns kunsstof schermen gekocht bij Smith&Deakin, de koop en het opsturen gaat perfect.Ik vond de pasvorm niet geweldig maar met wat moeite kun je ze redelijk monteren.Ik heb recentelijk op een andere amazon nieuwe metalen schermen gemonteerd en daar moest ik ook behoorlijk mee vogelen om ze echt netjes erop te krijgen....Het schijnt ook zo te zijn dat na verloop van tijd de lak op kunststof anders verkleurd (sneller?) als op metaal, dat zou een minpunt zijn.Mijn auto is vrij snel daarna "overleden"dus ik heb het niet zelf geconstateerd.Groeten, Joost.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 19:42 #60793 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
Het sneller verkleuren lijkt me erg sterk. Als je dezelfde ondergrond gebruikt kan dat toch niet? Wat kostten die van jou eigenlijk? (metalen en kunststof?)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
14-05-2002 19:48 #60792 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
Ik heb polyster voorspatborden erop zitten. De pasvorm is redelijk goed. Verder maakt het spuiten niet uit, goed voorbewerken en goed (laten) spuiten. Ik vind het ideaal, heb geen omkijken naar roest. Als je de auto dagelijks gebruikt en hij altijd buiten staat is dat toch een probleem. En als het stuk is, pak je een stukje polyster met polyster lijm en je plakt de handel zo weer dicht. Ik heb ze gekocht, twee voor 200 gulden. Dus ook nog goedkoper dan metaal. Daarna heb ik ze op de V44 dag nog goedkoper gezien. Dus zet een advertentie, er is vast wel iemand die ze heeft liggen en er graag vanaf wil.<b>succes</b><br><i>groet<br>Rik</i>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
15-05-2002 10:44 #60791 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
bij Smith&deakin kosten ze omgerekend 150 euro per stuk incl. transport. bij scandcar zijn 180 euro incl. transport.Metaal kost al snel 300 euro/st.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
17-05-2002 16:24 #60790 door
Beantwoord door in topic kunststof voorschermen
Ik had ze erop zitten toen ik mijn auto kocht. De auto kwam destijds uit zweden en ze zaten er al lang op, dat was te zien. OK, het roest dan wel niet, maar als je erop drukte hoorde je de lak kraken en zag je meteen dat de lak barste..Mijn advies? Koop gewoon echte metalen, zo hoort het, het is een stuk veiliger, en als je ze goed behandeld roesten ze ook niet zo heel snel hoor. Ik heb ze zwart gelakt van binnen en daarna de naden die binnen te zien zijn vol laten lopen met Dinitrol.En natuurlijk ook de hele binnenkant gedaan. Daarna heb ik aluminium schermen gemonteerd die ik ook weer heb gespoten in zwart. Geeft een afgewerkt geheel als je langs de wielen kijkt, en houdt vuil en rommel tegen. Sommigen zeggen zelfs dat het het lawaai zelfs kan terugbrengen, maar of dat zo is... In ieder geval, ik denk dat dit wel een dure manier is, maar de wagen blijft origineel en solide. Een Volvo van plastic is er een op schaal, anders niet! Arie-Jan

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.