achterruitverwarming

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 19:54 #56797 door
achterruitverwarming is gemaakt door
Ik heb een tweedehands achterruit met verwarming gekocht. Voordat ik de moeite neem om deze te plaatsen wil ik controleren of de verwarming correct werkt. Mijn inziens is de beste methode door te bepalen wat de weerstandswaarde is. Wie weet wat deze moet zijn of heeft een andere sugestie om de werking vooraf te controleren.Groet,Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
02-06-2002 21:22 #60979 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Ik denk dat het volstaat om met een ohmmeter te meten of er een laagohmige verbinding is en visueel even checken of het hele spoor goed uit ziet. Een tweede test lijkt mijn het aansluiten op een accu en proberen te voelen of het warmer wordt, maar dit lijkt me moeilijk aangezien het temp verschil niet drastisch zal zijn..

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 08:45 #60978 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Arno,Wat is laagohmig minder dan 10 ohm of nog lager?Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 08:54 #60977 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Bij 10 ohm (wel de meetkabelweerstand ervan af trekken) zou er een stroom van 1,2 amp lopen. Lijkt me al praktisch. Maar ja hier kun je lang over praten maar de verwarming is eigenlijk iets simpels. Als je geen hoge weerstand meet of een waarde van nul ohm zou die dus goed moeten zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 12:14 #60976 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Denk dat het zelfs iets minder dan 10 ohm hoort te zijn,bij moderne auto's is de achterruit verwarming nog altijd een helegrote stroomvreter (wordt niet voor niets met 10 amp.of meer gezekerd)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bezoeker
  • Bezoeker
03-06-2002 17:14 #60975 door
Beantwoord door in topic achterruitverwarming
Beste manier om ruitverwarming te testen is de ruit buiten laten overnachten zodat deze aangeslagen is ; s'morgens batterijlader aansluiten (of andere 12V bron )en kijken of aan alle verwarmingsdraden de kondens verdwijnt, zo ja:ok,indien niet.....

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.