vlekjes op de lak

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2002 20:07 #56783 door
vlekjes op de lak is gemaakt door
Kan iemand vertellen wat de reden is dat er op de lak (donkergroen) onder waterdruppels na zonneschijn een wittige vlek ontstaat. Na verloop van tijd zit mijn auto vol met dit soort vlekje die er moeilijk uit te poetsen zijn. Zelfs na een goede poetsbeurt en als de auto goed in de wax staat gebeurt dit.Wie helpt mij aan de oplossing?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
07-06-2002 20:26 #61012 door
Beantwoord door in topic vlekjes op de lak
Ik ben bang dat het enige dat je eraan kunt doen is de auto in de garage zetten als het regent. Soms, zoals laatst, zit er zand in de regen. Eén bui en je mooi gepoetste auto zit onder de vlekken.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
08-06-2002 00:43 #61011 door
de waterdruppels werken als een soort loupe en veroorzaken als het ware brandvlekken in de lak. Een mooie Amazon is als een plaatje en hoort in de huiskamer aan de muur te hangen. Ook mijn wagen is overwegend een buitenslaper...Zorg dat-ie goed in de was staat, bv autoglym, poetsen doe je het beste op een bewolkte maar droge dag, maar dit fenomeen kan je nauwelijks voorkomen.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
09-06-2002 12:01 #61010 door
Donkere kleuren lak is mijn advies deze na het spuiten te voorzien van blanke lak. Ik heb er al 10 jaar plezier van zonder verkleuring of poetsen. Het regen probleem ken ik ook niet. Ik begrijp dat de tip het probleem nu niet oplost, maar wie weet een tip voor later.

• Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
10-06-2002 10:05 #61009 door
Ook op mijn -buitenslaper- kom ik deze witte vlekken tegen, die inderdaad niet te verwijderen zijn. Het is zelfs nu al zover, dat op het dak de verf begint af te bladeren, zonder verdere duidelijke oorzaak (de grondverflaag is absoluut onbeschadigd)Toch maar binnenzetten of e.e.a. voor lief nemen (wel goed in de was houden)Gr. Remko.

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
12-06-2007 00:30 #61008 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic vlekjes op de lak
<p>1) terug naar de professional</p><p>2) indien je zelf hebt voorbereid en gespoten, polijsten en waxen.</p>

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD